Idee duchowości chrześcijańskiej we współczesnej literaturze i filmie 380-N2-2XJCR
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina i dyscyplina nauki:nauki humanistyczne
Rok studiów / semestr: 1/2
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Wykład: 30 Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach:- wykład 30h
Przygotowanie do zajęć:- wykład 20h
Zapoznanie z literaturą: 20h
Udział w konsultacjach: 1h
Wskaźniki ilościowe:
wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: 31, 1ECTS
o charakterze praktycznym: 45, 0 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student rozumie mechanizmy kulturotwórcze, wpływ religii na życie społeczno-polityczne społeczności – praca zaliczeniowa (KA6_WG1, KA6_WK1).
Student zna podstawowe czynniki jednoczące społeczeństwo – więzi ekonomiczne, etniczne, kulturowe, polityczne i religijne – praca zaliczeniowa (KA6_WK3, KA6_WK2). Student potrafi właściwie interpretować wydarzenia historyczne i współczesne – praca zaliczeniowa (KA6_UW1, KA6_UW2, KA6_UW3).
Student posiada umiejętność właściwej oceny historycznych wydarzeń w kontekście norm epoki – praca zaliczeniowa (KA6_UW5, KA6_UK2).
Student potrafi poprawnie formułować oceny i komentarze wydarzeń - praca zaliczeniowa (KA6_UK1, KA6_UO1, KA6_KK1, KA6_UW5).
Student potrafi ukazać przykłady wpływu chrześcijaństwa na rozwój Europy – praca zaliczeniowa (KA6_UO1, KA6_UU1, KA6_UU3, KA6_KK3).
Kryteria oceniania
Wykład, dyskusja. Forma zaliczenia przedmiotu: praca zaliczeniowa.
Kryteria oceny: obecność na 75% zajęć, napisanie pracy zaliczeniowej
Literatura
Frederica Mathews-Green, The Matrix, Christianity Today 5 2003.
Deacy, Christopher. Faith in film: religious themes in contemporary cinema. Ashgate, 2005. Budde, Michael. "The (magic) kingdom of God: christianity and global culture industries." (1997)
Legg, Pamela Mitchell. "CONTEMPORARY FILMS AND RELIGIOUS EXPLORATION: AN OPPORTUNITY FOR RELIGIOUS EDUCATION: Part II: How to Engage in Conversation With Film." Religious education 92.1 (1997): 119-132.
Stenbock-Fermor, Elisabeth. "Bulgakov's The Master and Margarita and Goethe's Faust." The Slavic and East European Journal 13.3 (1969): 309-325.
Hartt, Walter F. "Godly Influences: The Theology of JRR Tolkien and CS Lewis." Studies in the Literary Imagination 14.2 (1981): 21
Carpenter H. "Inklingowie: C.S.Lewis, J.R.R.Tolkien, Charles Williams i ich przyjaciele" (2000)
Gulisano P. "C.S. Lewis: od Narnii do Ewangelii" (2006)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: