Język obcy - angielski cz.1 380-OS1-1JAN1
Profil kształcenia: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
Moduł: ogólnouczeniany
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Rok studiów/ semestr: I rok studiów (semestr I)
Liczba godzin: 30 w formie lektoratów
Punkty ECTS: 1
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 30 godzin (0,5 punkt. ECTS)
- o charakterze praktycznym: 45 godzin (1 punkt ECTS)
Ogólny nakład pracy studenta: 45 godz., w tym: udział w ćwiczeniach, konsultacjach, praca własna studenta w postaci: wykonywania zadań online, przygotowania do zajęć.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: w sali mieszany: w sali i zdalnie | Ogólnie: w sali mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2022: w sali mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2023: mieszany: w sali i zdalnie w sali |
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
- zna elementarną terminologię używaną w pedagogice (KA6_WG1) w kontekście języka obcego
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
- samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym (KA6_UW4),
- ma umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów na poziomie językowym B2 (KA6_UK2)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
- ma świadomość swojego poziomu wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (KA6_KK1)
- jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie (KA6_KO3)
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu:
-zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych
-zaliczenie na min 51% modułów na platformie e-learningowej w oparciu o autorskie materiały specjalistyczne
-obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo (udział w dyskusji i współpracy w grupie)
Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne sprawdzane są w formie:
- oceny bieżącego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa
- prac i testów pisemnych
- realizacji modułów nauczania na platformie e-learningowej
Skala ocen:
co najmniej 91% - bardzo dobry (5.0)
co najmniej 81% - dobry plus (4.5)
co najmniej 71% - dobry (4.0)
co najmniej 61% - dostateczny plus (3.5)
co najmniej 51% - dostateczny (3.0)
Zaliczenie przedmiotu: na ocenę na koniec semestru.
Warunek dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń: nie więcej 1 nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zajęć, w przypadkach uzasadnionych za porozumieniem z prowadzącym student jest zobowiązany do odpracowania nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętność streszczenia ustnego). Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach.
Literatura
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 3-rd edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.
Literatura uzupełniająca i specjalistyczna:
Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.
Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych:
Literatura podstawowa:
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.
Literatura uzupełniająca i specjalistyczna:
Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.
Cichocka-Segiet K., Mostowski P., Rutkowski P. Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych.
Domagała-Zyśk E. Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje.
Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych:
www.guardian.com
www.bbc.com/news
www.conversation.com
www.independent.com
www.onestopenglish.com
linguahouse.com
breakingnewsenglish.com
www.warsawvoice.pl
https://www.ted.com/
https://ed.ted.com/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: