Diagnoza dziecka i rodziny 380-OS1-3DDR
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Rok studiów/semestr: III rok studiów I stopnia, 5 semestr
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin wykładów i 30 godzin ćwiczeń
Metody dydaktyczne: Wykład multimedialny, dyskusja, burza mózgów, dyskusja, praca w grupach.
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w zajęciach - 45 godz., udział w konsultacjach 25 godz.
Wskaźniki ilościowe:
- samodzielna praca studenta - 30 godzin
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG6
ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących
nimi prawidłowościach, sposobów i kanałów komunikowania się (w tym
z wykorzystaniem nowoczesnych technologii
KA6_WK9
ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań,
normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności
pedagogicznej
KA6_UW1
potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje
ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej
KA6_UW3
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu
analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i
prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań
praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności
pedagogicznej
KA6_KK1
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie
potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego,
dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności,
wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
KA6_KO3
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach,
organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i
zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi
specjalistami w danej dziedzinie
Kryteria oceniania
- Aktywność
- Obecność na zajęciach
- Praca w grupach
- Praca pisemna- teczka diagnostyczna
zaliczenie na ocenę : test jednokrotnego wyboru
51% punktów uzyskanych przez studenta jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej
Literatura
E. Jarosz, E. Wysocka (2006), Diagnoza psychopedagogiczna, podstawowe problemy i rozwiązania
M. Święcicka (red)(2011), Metody diagnozy w psychologii klinicznej dziecka i rodziny
M. Łobocki (2003), Metody i techniki badań pedagogicznych
W cyklu 2023:
|
W cyklu 2024:
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: