Praktyki zawodowe 380-OS1-3GIS
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rok studiów:III rok I stopnia
Wymagania wstępne: Znajomość zagadnień z następujących obszarów: metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej, teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej
Punkty ECTS: 8
Bilans nakładu pracy studenta:
Konsultacje z nauczycielem akademickim- 40 godzin
Samodzielna praca studenta:
Praktyki w placówce: 120 godz.
Przygotowanie konspektów i uzupełnianie dokumentacji: 40
Przygotowanie do zajęć w placówce:40 Ogółem :240 godz.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
KA6_WK7, KA6_WK8, KA6_WK9, KA6_WK10, KA6_WK11, KA6_UW2, KA6_UW3,
KA6_UK2, KA6_UO2, KA6_UU1, KA6_KO1, KA6_KO4
1.Student zna podstawy prawne funkcjonowania placówki.
2.Student umie zastosować właściwe metody oraz formami pracy opiekuńczo -wychowawczej.
3.Student nabywa wprawy w realizacji zajęć tematycznych w grupie wychowawczej.
Kryteria oceniania
Zaliczenia praktyk dokonuje opiekun praktyk ze strony Uczelni, na podstawie analizy dzienniczka praktyk i/lub innych wymaganych dokumentów oraz oceny i opinii ze strony Organizatora praktyk potwierdzającej odbycie wszystkich
godzin praktyk przewidzianych w programie.
Literatura
Literatura adekwatna do tematu prowadzonego przez Studenta w grupie wych. Temat dobiera/ akceptuje opiekun praktyk w placówce. Analiza literatury odbywa się indywidualnie (Student- opiekun praktyk).
- G. Gajewska, Pedagogika opiekuńcza. Elementy metodyki, Zielona Góra 2006.
-G.Gajewska, K.Bazydło-Stodolna, Teoretyczno-metodyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicy. Scenariusze zajęć wychowawczych, Zielona Góra 2005.
-Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychofizycznych, Wrocław 1994.
-Młynarczuk-Sokołowska, Potoniec K.,Szostak- Król K, Przygody Innego bajki w edukacji międzykulturowej, Białystok 2011
-E. Crary, Od kłótni do współpracy : praktyczny poradnik rozwiązywania dziecięcych problemów i sytuacji konfliktowych, Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej 2011, przekł. Marzena Sobczak
-Ch.W.Moore, Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, 2016. -Faber Adele, Mazlish Elaine: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały .Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły,2013.
-Faber Adele, Mazlish Elaine :Jak mówić do nastolatków żeby nas słuchały. Jak słuchać żeby z nami rozmawiały, 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: