Język obcy - angielski 380-OS2-1JAN
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo
Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia
Rok studiów: I
Wymagania wstępne:
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda problemowa, praca w grupie, metoda pokazu w ramach pracy asynchronicznej
Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 20 godz. zajęć w sali oraz 10 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych
Punkty ECTS: 2
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
- wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne, egzamin) : 25 godz., punkty ECTS 1
- samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, egzaminu, zajęcia zdalne asynchroniczne): 25 godz. punkty ECTS 1
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 20 godz. zajęć w sali oraz 10 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 20 godz. zajęć w sali oraz 10 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 20 godz. zajęć w sali oraz 10 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: mieszany: w sali i zdalnie | Ogólnie: mieszany: w sali i zdalnie w sali | W cyklu 2022: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2023: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
UMIEJĘTNOSCI, absolwent potrafi
KA7_UW1 posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych w kontekście języka obcego
sposób weryfikacji: testy cząstkowe/semestralne, prace pisemne, udział w dyskusji, egzamin ustny
KA7_UK2 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się
w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania
rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące
różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć
teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych
dyscyplin naukowych w kontekście języka obcego
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
KA7_KO2 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy,
podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się
odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża
taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje
to podejście wśród innych
sposób weryfikacji:
-przygotowanie do zajęć i aktywne w nich uczestnictwo, udział w dyskusji i współpracy w grupie
-prace pisemne (np. streszczenie pracy licencjackiej / artykułu specjalistycznego),
-testów pisemnych w sali,
-zadań z modułów nauczania online,
-egzaminu ustnego.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu:
-zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych / zadań
-zaliczenie modułów na platformie na min 51%
-obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo
Progi procentowe:
91% - 100% - bardzo dobry (5.0)
81% - 90% - dobry plus (4.5)
71% - 80% - dobry (4.0)
61% - 70% - dostateczny plus (3.5)
51%- 60%dostateczny (3.0)
Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 zjazdu nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zjazdu, student jest zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętność streszczenia)
Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach.
Opuszczenie przez studenta więcej niż polowy zajęc jest podstawą do niezaliczenia przedmiotu ( ustalenia indywidualne w porozumieniu z wydziałem)Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach.
Warunki zaliczenia egzaminu ustnego:
Egzamin ustny składa się z 2 części:
Część 1 polega na ustnej wypowiedzi na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów fachowych omówionych na zajęciach (tematy są losowane przez studentów) oraz interakcji z egzaminatorem (udzieleniu odpowiedzi na zadane przez niego pytania).
Studenci dyskutują na jeden z tematów opracowanych na podstawie tekstów fachowych omówionych na zajęciach (tematy są losowane przez studentów) oraz wchodzą w interakcję z egzaminatorem (studenci udzielają odpowiedzi na zadane przez niego pytania). Studenta obowiązuje znajomość treści oraz słownictwa zawartego w tekstach.
Część 2 polega na przedstawieniu ustnego raportu z opracowanego samodzielnie artykułu związanego z profilem studiów i indywidualnymi zainteresowaniami studenta wg wzoru podanego przez lektora oraz interakcji z egzaminatorem (udzieleniu odpowiedzi na zadane przez niego pytania).
Oprócz poprawności i płynności językowej, ocenie podlega umiejętność przedstawienia zagadnienia w sposób spójny i logiczny, prowadzenia dyskusji, wyrażenia opinii na dany temat i jej uzasadnienia, udzielania odpowiedzi na zadane pytania, oraz znajomość fachowego słownictwa.
W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego lub egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, także w formie testu na internetowej platformie edukacyjnej.
Literatura
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland,
Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP
Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP
English for Presentations M. Grussendorf, OUP
Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP
Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych:
www.breakingnewsenglish.com
www.bbc.com/news
www.conversation.com
www.guardian.com
www.independent.com
www.linguahouse.com
www.onestopenglish.com
https://ed.ted.com/
https://www.ted.com/
www.warsawvoice.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: