Emisja głosu 380-RN1-1EMG
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy M 1
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki humanistyczne i społeczne
Rok studiów: I rok, semestr zimowy
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 10 h laboratoria
Metody dydaktyczne: Laboratoria, Warsztaty grupowe
Punkty ECTS: 1 pkt.
Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach – 10 godzin - przygotowanie do zajęć – 10 godzin - przygotowanie do zaliczenia – 5 godz. Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 15 h, 0,5 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 10 h, 0,5 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student, który zaliczył przedmiot
KA6_WK10 - ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracyw instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych
KA6_UU1 - potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu
KA6_UK1 - potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin
KA6_KO3 - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie
KA6_KK1 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
Kryteria oceniania
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy pisemnej, obecności i aktywności na zajęciach oraz kolokwium. Może mieć jedną nieobecność nieusprawiedliwioną. Pozostałe muszą być usprawiedliwione lub odrobione z inną grupą. 51% punktów uzyskanych przez studenta z ćwiczeń, jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej z danego przedmiotu.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Gawrońska M. – Podstawy wymowy i impostacji głosu, AWF, Wrocław 1997 2. Łastik A. – Poznaj swój głos, Warszawa 2002
3. Śliwińska-Kowalska M. – Głos – narzędziem pracy. Podręcznik dla nauczycieli, Łódź 1999
4. Tarasiewicz B. – Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do emisji głosu, Universitas, Kraków 2003
5. Zielińska H. – Kształcenie głosu, Polihymnia Lublin 2002
Literatura uzupełniająca:
1. Jackiewicz U. – Wybrane zagadnienia z emisji głosu – praca z dziećmi, Wyd. Poligrafia – Iwanowski Płock 2003
2. Łukaszewski I. – Zbiorowa emisja głosu, COMUK 1997
3. Toczyska B. – Elementarne ćwiczenia dykcji, Centrum Edukacji Teatralnej, Gdańsk 1994
4. Toczyska B. – Łamańce z dedykacją, Wydawnictwo Podkowa, Gdańsk 2003 5. Kram Jerzy – Zarys kultury żywego słowa – 1995 6. Mikuta Marian – Kultura żywego słowa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: