Psychologia ogólna 380-RN1-1PSO
Ogólnoakademicki
Studia niestacjonarne I-go stopnia
Moduł podstawowy
Pedagogika Resocjalizacyjna
Rok 1, semestr I
16 godz. wykładów
Punkty ECTS: 3,00
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- z bezpośrednim udziałem nauczyciela 16 godz. - 1,00 ECTS
- o charakterze praktycznym 50 godz. -2,00 ECTS
W cyklu 2023:
- udział w wykładach - udział w - przygotowanie do razem: 75h Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 36h (odpowiada 1,5pkt ECTS) - o charakterze praktycznym – 30h (odpowiada 1pkt ECTS) |
W cyklu 2024:
- udział w wykładach - udział w - przygotowanie do razem: 75h Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 36h (odpowiada 1,5pkt ECTS) - o charakterze praktycznym – 30h (odpowiada 1pkt ECTS) |
Tryb prowadzenia przedmiotu
lektura monograficzna
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw (KA6_WG3); zna wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej (KA6_WG4); zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów (KA6_WK2)
Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (KA6_UW2); potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) (KA6_UW4)
Jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych (KA6_KR2)
Kryteria oceniania
wykład – egzamin pisemny (51% punktów jest niezbędne do uzyskania pozytywnej oceny) lub ustny (51% punktów jest niezbędne do uzyskania pozytywnej oceny)
Literatura
podstawowa
Zimbardo, P. G. (1999). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
dodatkowa
Kozielecki J. (2007). Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe "Żak".
Oleś P.K. (2011). Wprowadzenie do psychologii osobowości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Sternberg R. (1999). Wprowadzenie do psychologii. Warszawa: WSiP.
Zimbardo P., Johnson R., McCann V. (2017). Psychologia kluczowe koncepcje. Podstawy psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
W cyklu 2023:
Maruszewski, T. (2011). Psychologia poznania. Umysł i świat. Gdańsk: GWP. |
W cyklu 2024:
Maruszewski, T. (2011). Psychologia poznania. Umysł i świat. Gdańsk: GWP. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: