Emisja głosu 380-RS1-1EMG
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Nauk o Edukacji
Nazwa kierunku studiów: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna
Poziom kształcenia: Studia jednolite magisterskie
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Kod przedmiotu: 380-DS5-1YEMG
Język przedmiotu: Język polski
Rodzaj przedmiotu: Ogólnouczelniany
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki humanistyczne i społeczne
Rok studiów /semestr: I rok, semestr zimowy
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):
brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 h - ćwiczenia
Punkty ECTS: 1 pkt.
Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach – 15 godzin - przygotowanie do zajęć – 5 godzin - przygotowanie do zaliczenia – 5 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 15 h, 0,5 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 10 h, 0,5 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Student, który zaliczył przedmiot:
KA7_WG10 - Ma wiedzę dotyczącą funkcjonowania i dysfunkcji aparatu mowy oraz prawidłowych nawyków posługiwania się narządami mowy.
KA7_UW8 - Posługuje się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu.
KA7_UK2 - Ma kompetencje międzykulturowe i glottodydaktyczne, pozwalające na efektywną pracę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo oraz z dziećmi, dla których język polski jest drugim językiem.
KA7_UU2 - Tworzy sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystuje proces oceniania do motywowania dzieci/uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizuje ich skuteczność oraz modyfikuje działania w celu uzyskania pożądanych efektów wychowania i kształcenia.
Kryteria oceniania
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy pisemnej, obecności i aktywności na zajęciach oraz kolokwium - pytania otwarte. Może mieć jedną nieobecność nieusprawiedliwioną. Pozostałe muszą być usprawiedliwione lub odrobione z inną grupą. 51% punktów uzyskanych przez studenta z ćwiczeń, jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej z danego przedmiotu.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Gawrońska M. – Podstawy wymowy i impostacji głosu, AWF, Wrocław 1997 2. Łastik A. – Poznaj swój głos, Warszawa 2002
3. Śliwińska-Kowalska M. – Głos – narzędziem pracy. Podręcznik dla nauczycieli, Łódź 1999
4. Tarasiewicz B. – Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do emisji głosu, Universitas, Kraków 2003
5. Zielińska H. – Kształcenie głosu, Polihymnia Lublin 2002
Literatura uzupełniająca:
1. Jackiewicz U. – Wybrane zagadnienia z emisji głosu – praca z dziećmi, Wyd. Poligrafia – Iwanowski Płock 2003
2. Łukaszewski I. – Zbiorowa emisja głosu, COMUK 1997
3. Toczyska B. – Elementarne ćwiczenia dykcji, Centrum Edukacji Teatralnej, Gdańsk 1994
4. Toczyska B. – Łamańce z dedykacją, Wydawnictwo Podkowa, Gdańsk 2003 5. Kram Jerzy – Zarys kultury żywego słowa – 1995
6. Mikuta Marian – Kultura żywego słowa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: