Pedagogika społeczna 380-RS1-2PSP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Kryteria oceniania
Zaliczenie ćwiczeń wymaga obecności na ćwiczeniach, aktywnego uczestnictwa we wszystkich zadaniach realizowanych na ćwiczeniach, pracach zespołowych, projektach, ocenianych w sposób ciągły.
Dozwolona jest jedna nieobecność na ćwiczeniach, która nie podlega zaliczeniu, o ile nie miała ona miejsca w czasie obowiązkowego zaliczenia zadania dydaktycznego. Każdą kolejną nieobecność student musi zaliczyć na konsultacjach u osoby prowadzącej ćwiczenia w danej grupie.
Do zaliczenia nie może być dopuszczony student, który ma 50% nieobecności. Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie oceny ciągłej i oceny z pracy zaliczeniowej.
Wykład zaliczany na podstawie egzaminu pisemnego.
Literatura
Bąbska B., Rymsza M., Organizowanie społeczności lokalnej – metodyka pracy środowiskowej, Warszawa 2014.
2. Cichosz M., O pedagogice społecznej i jej rozwoju. Wybrane zagadnienia, Kraków 2016.
3. Jawor A., Intymność cenzurowana, Warszawa 2018.
4. Bednarek J., Andrzejewska A. (red.): Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej, Kraków 2018.
5. Ciczkowska-Giedziun M., Kantowicz E. (red.): Pedagogika społeczna wobec problemów współczesnej rodziny : polska pedagogika społeczna na początku XXI wieku, Toruń 2010.
6. Danilewicz W. (red.), Oblicza współczesności w perspektywie pedagogiki społecznej, Warszawa 2009.
7. Danilewicz W., Izdebska J., Krzesińska-Żach B., Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym, Białystok 1995.
8. Danilewicz W., Rodzina ponad granicami. Transnarodowe doświadczenia wspólnoty rodzinnej, Białystok 2010.
9. Danilewicz W., Theiss W. (red.), Pedagogika społeczna wobec zagrożeń człowieka i idei sprawiedliwości społecznej, Warszawa 2014.
10. Gulczyńska A., Granosik M. (red.): Empowerment w pracy socjalnej: praktyka i badania partycypacyjne, Warszawa 2014.
11. Herudziński T., Swacha P. (red.) Społeczności lokalne wobec wyzwań współczesności, Warszawa 2016.
12. Janicka I., Liberska H. (red.): Psychologia rodziny, Warszawa 2014.
13. Kawula S., Pedagogika społeczna: dzisiaj i jutro, Toruń 2012.
14. Kornas- Biela D. (red.), Oblicza ojcostwa, Lublin 2001.
15. Kwieciński Z., Śliwierski B. (red.), Pedagogika, t. 2, Warszawa 2003.
16. Libiszowska-Żółtkowska M., Ostrowska K. (red.), Agresja w szkole. Diagnoza i profilaktyka, Warszawa 2008.
17. Marynowicz – Hetka E. (red.): Pedagogika społeczna, t. 1, warszawa 2009.
18. Marynowicz – Hetka E. (red.): Pedagogika społeczna, t.2, warszawa 2009.
19. Mizielińska J., Struzik J., Król A., Różnym głosem: rodziny z wyboru w Polsce, Warszawa 2017.
20. Muszyński W., Sikora E. (red.), Małżeństwo i rodzina w ponowoczesności. Szanse – zagrożenia – patologie, Toruń 2008.
21. Muszyński W., Sikora E. (red.), Miłość, wierność i uczciwość na rozstajach współczesności. Kształty rodziny współczesnej, Toruń 2008.
22. Pilch T., Lepalczyk I. (red.), Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Warszawa 1995.
23. Pilch T., Sosnowski T. (red.), Zagrożenia człowieka i idei sprawiedliwości społecznej, Warszawa 2013.
24. Sobecki M., Danilewicz W., Sosnowski T., (red.): Szkoła – Kultura – Tożsamość. Pedagogika społeczna wobec zmian przestrzeni życia społecznego, Warszawa 2013.
25. Sobecki M., Danilewicz W., Sosnowski T., (red.): Środowisko – Zasoby- Profesjonalizacja. Pedagogika społeczna wobec zmian przestrzeni życia społecznego, Warszawa 2013.
26. Szlendak T., Socjologia rodziny. Edukacja, historia, zróżnicowanie, Warszawa 2011.
27. A. Jawor, Intymność cenzurowana, Warszawa 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: