Badania ilościowe z elementami statystyki 380-RS2-1GKG
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom kształcenia: drugi stopień
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł 4 – metodologiczny
Rok studiów /semestr: I rok studiów/semestr 2
Przedmioty wprowadzające: pedagogika ogólna; metodologia badań społecznych
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 10 godz. wykładów i 15 godz. ćwiczeń
Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, metody problemowe
Formy zaliczenia przedmiotu:
wykład – zaliczenie pisemne na ocenę;
ćwiczenia – zaliczenie na ocenę na podstawie zadań przedmiotowych wykonywanych przez studentów w parach na zajęciach przy komputerze.
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach – 25g.
Udział w spotkaniach konsultacyjnych – 5g.
Zaliczenie ćwiczeń – 2g.
Zaliczenie wykładów – 2g.
Przygotowanie do ćwiczeń – 30g.
Przygotowanie do spotkań wykładowych – 15g.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 34 godz.; o charakterze praktycznym - 45 godz.
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk;
- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych w badaniach ilościowych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice);
- posiada rozwinięte umiejętności badawcze w zakresie prowadzenia badań ilościowych: formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski,wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki;
- jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę.
Kryteria oceniania
Wykład: zaliczenie pisemne na ocenę.
Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę.
Literatura
Literatura podstawowa:
Brzeziński J. (1996). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.
Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. Sixth Edition. http://gtu.ge/Agro-Lib/RESEARCH%20METHOD%20COHEN%20ok.pdf
Creswell, J. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. 4th Edition. Los Angeles, London, New Dehli: SAGE.
Ferguson G.A., Takane Y., (2019). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa: PWN.
Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Wieczorkowska G., Wierzbiński J. (2007). Statystyka. Analiza badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Literatura uzupełniająca:
Salkind. N. (2016). Statistics for People Who (Think They) Hate Statistics. SAGE.
Notatki i materiały prowadzącego uzyskane w toku szkoleń przekazywane bezpośrednio Studentom na zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: