Podstawy psychologii ogólnej 380-RS5-1HEO
Profil studiów ogólnoakademicki
Forma studiów stacjonarne
Rodzaj przedmiotu status przedmiotu – obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki psychologia
Rok studiów/semestr rok pierwszy, semestr pierwszy
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć
wykład 10 godzin, ćwiczenia 10 godzin
Metody dydaktyczne praca z tekstem, praca w grupach, analiza materiałów wizualnych i audiowizualnych, ćwiczenia praktyczne, studium przypadku, przygotowywanie prezentacji
Punkty ECTS 2
Bilans nakładu pracy studenta
- udział w wykładach
10 x 1h =10h
- udział w
ćwiczeniach 10 x 1h =10h
- przygotowanie do
zajęć 5 x 1h =5h
- dokończenie w domu
ćwiczeń, powtórzenie wiadomości 5 x 2h =10h
- udział w
konsultacjach związanych z zajęciami 5 x 1h = 5h
- przygotowanie do
egzaminu i obecność na nim 9h + 1h =10h
razem: 50h
(odpowiada 2pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 36h (odpowiada 1,5pkt ECTS)
- o charakterze praktycznym – 30h (odpowiada 1pkt ECTS)
W cyklu 2022:
Ogólnoakademicki |
W cyklu 2023:
Ogólnoakademicki |
W cyklu 2024:
Ogólnoakademicki |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: lektura monograficzna w sali | Ogólnie: mieszany: w sali i zdalnie lektura monograficzna | W cyklu 2022: lektura monograficzna w sali | W cyklu 2023: lektura monograficzna w sali |
Efekty kształcenia
Posiada pogłębioną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów prawidłowego i zaburzonego rozwoju oraz procesów socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (KA7_WG1)
Zna terminologię z rożnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej (ujęcie psychologiczne) oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym (KA7_WG3)
Posiada uporządkowaną wiedzę merytoryczną i metodyczną (ujęcie psychologiczne) niezbędną do prowadzenia zajęć w grupie uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych (zgodnie z wybraną specjalnością) (KA7_WG10)
Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii w celu analizy złożonych problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zapewnienia pełnego uczestnictwa ucznia w procesie kształcenia i wychowania oraz wzmacniania włączenia społecznego (KA7_UW1)
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę stałego samodoskonalenia się (KA7_KK3)
Kryteria oceniania
wykład – egzamin pisemny (50% punktów jest niezbędne do uzyskania pozytywnej oceny) lub ustny (50% punktów jest niezbędne do uzyskania pozytywnej oceny)
ćwiczenia - zaliczenie na ocenę pisemne (na zaliczenie50% punktów) lub ustne (50% punktów jest niezbędne do uzyskania pozytywnej oceny)
Literatura
P.Zimbardo, R.Gerrig (2012). Psychologia i życia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
W cyklu 2022:
Kozielecki J. (2007). Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe "Żak". |
W cyklu 2023:
Kozielecki J. (2007). Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe "Żak". |
W cyklu 2024:
Kozielecki J. (2007). Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe "Żak". |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: