Historia wychowania 380-RS5-1HWY
Profil: ogólnoakademicki
Forma: studia magisterskie stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Rok studiów/semestr: I rok/sem I
Liczba godzin: 15 godz. wykładów i 15 godz. ćwiczeń
Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, pogadanka, praca z tekstem, pokaz
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach: 15 g.
Udział w laboratoriach: 15 g.
Przygotowanie się do zajęć ćwiczeniowych: 20 g.
Konsultacje: 2 g.
Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń (kolokwium pisemnego): 15 g.
Przygotowanie się do zaliczenie wykładów: 15 g.
Suma 82 g.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 g. - 1,5 ECTS
- o charakterze praktycznym: 50g. - 1,5 ECTS
W cyklu 2022:
Profil: ogólnoakademicki Forma: studia magisterskie stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/semestr: I rok/sem I Liczba godzin: 15 godz. wykładów i 15 godz. ćwiczeń Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, pogadanka, praca z tekstem, pokaz Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach: 15 g. Udział w laboratoriach: 15 g. Przygotowanie się do zajęć ćwiczeniowych: 20 g. Konsultacje: 2 g. Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń (kolokwium pisemnego): 15 g. Przygotowanie się do zaliczenie wykładów: 15 g. Suma 82 g. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 g. - 1,5 ECTS - o charakterze praktycznym: 50g. - 1,5 ECTS |
W cyklu 2023:
Profil: ogólnoakademicki Forma: studia magisterskie stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/semestr: I rok/sem I Liczba godzin: 15 godz. wykładów i 15 godz. ćwiczeń Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, pogadanka, praca z tekstem, pokaz Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach: 15 g. Udział w laboratoriach: 15 g. Przygotowanie się do zajęć ćwiczeniowych: 20 g. Konsultacje: 2 g. Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń (kolokwium pisemnego): 15 g. Przygotowanie się do zaliczenie wykładów: 15 g. Suma 82 g. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 g. - 1,5 ECTS - o charakterze praktycznym: 50g. - 1,5 ECTS |
W cyklu 2024:
Profil: ogólnoakademicki Forma: studia magisterskie stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/semestr: I rok/sem I Liczba godzin: 15 godz. wykładów i 15 godz. ćwiczeń Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, pogadanka, praca z tekstem, pokaz Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach: 15 g. Udział w laboratoriach: 15 g. Przygotowanie się do zajęć ćwiczeniowych: 20 g. Konsultacje: 2 g. Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń (kolokwium pisemnego): 15 g. Przygotowanie się do zaliczenie wykładów: 15 g. Suma 82 g. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 g. - 1,5 ECTS - o charakterze praktycznym: 50g. - 1,5 ECTS |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG7, Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą współczesnych podejść do problemów osób z niepełnosprawnością, przewlekle chorych, nieprzystosowanych społecznie (podmiotowość autonomia, samostanowienie, jakość życia) i wynikających z nich implikacji społecznych i edukacyjnych (edukacja włączająca, integracyjna, specjalna)
KA7_UW2, Potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne –ukazujące ich powiązanie z rożnymi obszarami pedagogiki specjalnej i innych nauk społecznych oraz humanistycznych i medycznych
KA7_KK2, Docenia tradycję i dorobek badań w zakresie pedagogiki specjalnej oraz rozumie potrzebę ich kontynuacji poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze
KA7_KR4 Charakteryzuje się poszanowaniem kultury języka
Kryteria oceniania
Zaliczenie odbywa się na podstawie:
- zaliczenie końcowe wykładów na ocenę (forma pisemna)
- zaliczenie końcowe ćwiczeń na ocenę (forma pisemna)
- obecności na wykładach i ćwiczeniach (dopuszczalna jest jedna nieobecność na wykładach i jedna na ćwiczeniach)
-51% punktów uzyskanych przez studenta jest niezbędne do uzyskania oceny pozytywnej
- 50% nieobecności nieusprawiedliwionych podczas wykładów i ćwiczeń kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu
- student podpisuje się w protokole, potwierdzając znajomość uzyskanej oceny
Literatura
1. Literatura podstawowa
1. Bobrowska - Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, WSiP, Warszawa 1978.
2. Bobrowska - Nowak W., Zarys dziejów wychowania przedszkolnego, cz. I i II, WSiP, Warszawa 1978.
3. Historia wychowania, red. Ł. Kurdybacha, t. I i II, PWN, Warszawa 1965.
4. Historia wychowania XX wieku, red. J. Miąso, t. I i II, PWN, Warszawa 1980.
5. Historia wychowania. Skrypt dla studentów dziennych i zaocznych, red. J. Hellwig,Poznań1994
6. Kot S: Historia wychowania, t.I i II, Wydawnictwo ,,Żak”, Warszawa 1994.
7. Kurdybacha Ł.: Pisma wybrane t. I-III, PWN, Warszawa 1976.
8. Litak S, Draus J, Terlecki R., Historia wychowania, t. 1, 2, WAM, Kraków 2004.
9. Możdżeń S., Zarys historii wychowania, cz. I - III, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 1993.
10. Wołoszyn S., Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, PWN, Warszawa1964.
11. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej do roku 1795, PWN, Warszawa 1964.
2. Literatura uzupełniająca
1. Komaniecki K., Historia kultury starożytnej Grecji i Rzymu, PWN, Warszawa 1988.
2. Marrou H., Historia wychowania w starożytności, PIW, Warszawa 1969.
3. Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetu, Warszawa 1963.
4. Bentkowski J., Rzeczpospolite uczonych żaków i wagantów, Warszawa 1987.
5. Roszko J., Collegium Maius i jego lokatorzy, Kraków 1983.
6. Barycz H., Dzieje nauki w Polsce w epoce Odrodzenia, Warszawa 1957.
7. Tazbir J., Reformacja – kontrreformacja – tolerancja, Wrocław 1999.
8. Kizwalter T., Ludzie i idee oświecenia, Warszawa 1987.
9. Słowiński L., Odważni mądrością, Poznań 1988.
10. Teofilewicz L., Działalność KEN w województwie podlaskim, Warszawa 1971.
11. Kryńska E.J., Wróblewska U., Szarkowska A., Dąbrowska J. Patriotyzm a wychowanie, Białystok 2009
3. Materiały źródłowe
1. Konarski S., Pisma pedagogiczne, red. B. Suchodolski, Wrocław 1955.
2. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, wybór: S. Kot, Warszawa 1994.
3. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, wybór: S. Możdźeń /8 tomów/, Kielce 1993.
4. Szkoły eksperymentalne w świecie 1900 - 1960, red. W. Okoń, Warszawa 1964.
5. Źródła do dziejów myśli pedagogicznej, t. I - XI, Wrocław 1956 - 1969.
6. Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, oprac. S. Wołoszyn /3 tomy/, Warszawa 1996.
W cyklu 2022:
1. Literatura podstawowa 1. Bobrowska - Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, WSiP, Warszawa 1978. 2. Bobrowska - Nowak W., Zarys dziejów wychowania przedszkolnego, cz. I i II, WSiP, Warszawa 1978. 3. Historia wychowania, red. Ł. Kurdybacha, t. I i II, PWN, Warszawa 1965. 4. Historia wychowania XX wieku, red. J. Miąso, t. I i II, PWN, Warszawa 1980. 5. Historia wychowania. Skrypt dla studentów dziennych i zaocznych, red. J. Hellwig,Poznań1994 6. Kot S: Historia wychowania, t.I i II, Wydawnictwo ,,Żak”, Warszawa 1994. 7. Kurdybacha Ł.: Pisma wybrane t. I-III, PWN, Warszawa 1976. 8. Litak S, Draus J, Terlecki R., Historia wychowania, t. 1, 2, WAM, Kraków 2004. 9. Możdżeń S., Zarys historii wychowania, cz. I - III, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 1993. 10. Wołoszyn S., Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, PWN, Warszawa1964. 11. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej do roku 1795, PWN, Warszawa 1964. 2. Literatura uzupełniająca 1. Komaniecki K., Historia kultury starożytnej Grecji i Rzymu, PWN, Warszawa 1988. 2. Marrou H., Historia wychowania w starożytności, PIW, Warszawa 1969. 3. Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetu, Warszawa 1963. 4. Bentkowski J., Rzeczpospolite uczonych żaków i wagantów, Warszawa 1987. 5. Roszko J., Collegium Maius i jego lokatorzy, Kraków 1983. 6. Barycz H., Dzieje nauki w Polsce w epoce Odrodzenia, Warszawa 1957. 7. Tazbir J., Reformacja – kontrreformacja – tolerancja, Wrocław 1999. 8. Kizwalter T., Ludzie i idee oświecenia, Warszawa 1987. 9. Słowiński L., Odważni mądrością, Poznań 1988. 10. Teofilewicz L., Działalność KEN w województwie podlaskim, Warszawa 1971. 11. Kryńska E.J., Wróblewska U., Szarkowska A., Dąbrowska J. Patriotyzm a wychowanie, Białystok 2009 3. Materiały źródłowe 1. Konarski S., Pisma pedagogiczne, red. B. Suchodolski, Wrocław 1955. 2. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, wybór: S. Kot, Warszawa 1994. 3. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, wybór: S. Możdźeń /8 tomów/, Kielce 1993. 4. Szkoły eksperymentalne w świecie 1900 - 1960, red. W. Okoń, Warszawa 1964. 5. Źródła do dziejów myśli pedagogicznej, t. I - XI, Wrocław 1956 - 1969. 6. Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, oprac. S. Wołoszyn /3 tomy/, Warszawa 1996. |
W cyklu 2023:
1. Literatura podstawowa 1. Bobrowska - Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, WSiP, Warszawa 1978. 2. Bobrowska - Nowak W., Zarys dziejów wychowania przedszkolnego, cz. I i II, WSiP, Warszawa 1978. 3. Historia wychowania, red. Ł. Kurdybacha, t. I i II, PWN, Warszawa 1965. 4. Historia wychowania XX wieku, red. J. Miąso, t. I i II, PWN, Warszawa 1980. 5. Historia wychowania. Skrypt dla studentów dziennych i zaocznych, red. J. Hellwig,Poznań1994 6. Kot S: Historia wychowania, t.I i II, Wydawnictwo ,,Żak”, Warszawa 1994. 7. Kurdybacha Ł.: Pisma wybrane t. I-III, PWN, Warszawa 1976. 8. Litak S, Draus J, Terlecki R., Historia wychowania, t. 1, 2, WAM, Kraków 2004. 9. Możdżeń S., Zarys historii wychowania, cz. I - III, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 1993. 10. Wołoszyn S., Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, PWN, Warszawa1964. 11. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej do roku 1795, PWN, Warszawa 1964. 2. Literatura uzupełniająca 1. Komaniecki K., Historia kultury starożytnej Grecji i Rzymu, PWN, Warszawa 1988. 2. Marrou H., Historia wychowania w starożytności, PIW, Warszawa 1969. 3. Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetu, Warszawa 1963. 4. Bentkowski J., Rzeczpospolite uczonych żaków i wagantów, Warszawa 1987. 5. Roszko J., Collegium Maius i jego lokatorzy, Kraków 1983. 6. Barycz H., Dzieje nauki w Polsce w epoce Odrodzenia, Warszawa 1957. 7. Tazbir J., Reformacja – kontrreformacja – tolerancja, Wrocław 1999. 8. Kizwalter T., Ludzie i idee oświecenia, Warszawa 1987. 9. Słowiński L., Odważni mądrością, Poznań 1988. 10. Teofilewicz L., Działalność KEN w województwie podlaskim, Warszawa 1971. 11. Kryńska E.J., Wróblewska U., Szarkowska A., Dąbrowska J. Patriotyzm a wychowanie, Białystok 2009 3. Materiały źródłowe 1. Konarski S., Pisma pedagogiczne, red. B. Suchodolski, Wrocław 1955. 2. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, wybór: S. Kot, Warszawa 1994. 3. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, wybór: S. Możdźeń /8 tomów/, Kielce 1993. 4. Szkoły eksperymentalne w świecie 1900 - 1960, red. W. Okoń, Warszawa 1964. 5. Źródła do dziejów myśli pedagogicznej, t. I - XI, Wrocław 1956 - 1969. 6. Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, oprac. S. Wołoszyn /3 tomy/, Warszawa 1996. |
W cyklu 2024:
1. Literatura podstawowa 1. Bobrowska - Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, WSiP, Warszawa 1978. 2. Bobrowska - Nowak W., Zarys dziejów wychowania przedszkolnego, cz. I i II, WSiP, Warszawa 1978. 3. Historia wychowania, red. Ł. Kurdybacha, t. I i II, PWN, Warszawa 1965. 4. Historia wychowania XX wieku, red. J. Miąso, t. I i II, PWN, Warszawa 1980. 5. Historia wychowania. Skrypt dla studentów dziennych i zaocznych, red. J. Hellwig,Poznań1994 6. Kot S: Historia wychowania, t.I i II, Wydawnictwo ,,Żak”, Warszawa 1994. 7. Kurdybacha Ł.: Pisma wybrane t. I-III, PWN, Warszawa 1976. 8. Litak S, Draus J, Terlecki R., Historia wychowania, t. 1, 2, WAM, Kraków 2004. 9. Możdżeń S., Zarys historii wychowania, cz. I - III, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 1993. 10. Wołoszyn S., Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, PWN, Warszawa1964. 11. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej do roku 1795, PWN, Warszawa 1964. 2. Literatura uzupełniająca 1. Komaniecki K., Historia kultury starożytnej Grecji i Rzymu, PWN, Warszawa 1988. 2. Marrou H., Historia wychowania w starożytności, PIW, Warszawa 1969. 3. Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetu, Warszawa 1963. 4. Bentkowski J., Rzeczpospolite uczonych żaków i wagantów, Warszawa 1987. 5. Roszko J., Collegium Maius i jego lokatorzy, Kraków 1983. 6. Barycz H., Dzieje nauki w Polsce w epoce Odrodzenia, Warszawa 1957. 7. Tazbir J., Reformacja – kontrreformacja – tolerancja, Wrocław 1999. 8. Kizwalter T., Ludzie i idee oświecenia, Warszawa 1987. 9. Słowiński L., Odważni mądrością, Poznań 1988. 10. Teofilewicz L., Działalność KEN w województwie podlaskim, Warszawa 1971. 11. Kryńska E.J., Wróblewska U., Szarkowska A., Dąbrowska J. Patriotyzm a wychowanie, Białystok 2009 3. Materiały źródłowe 1. Konarski S., Pisma pedagogiczne, red. B. Suchodolski, Wrocław 1955. 2. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, wybór: S. Kot, Warszawa 1994. 3. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, wybór: S. Możdźeń /8 tomów/, Kielce 1993. 4. Szkoły eksperymentalne w świecie 1900 - 1960, red. W. Okoń, Warszawa 1964. 5. Źródła do dziejów myśli pedagogicznej, t. I - XI, Wrocław 1956 - 1969. 6. Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, oprac. S. Wołoszyn /3 tomy/, Warszawa 1996. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: