Język obcy - angielski cz.2 380-RS5-1JAN2
Profil kształcenia: ogólnoakademicki
forma studiów: stacjonarne
poziom kształcenia: studia magisterskie jednolite
moduł: ogólnouczelniany
rodzaj: obowiązkowy
rok/semestr: I rok studiów (semestr II)
liczba godzin: 30 w formie lektoratów
punkty ECTS: 2
Nakład pracy:
- wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 30 godzin (1 punkt ECTS)
- o charakterze praktycznym: 60 godzin (2 punkty ECTS)
Ogólny nakład pracy studenta: 60 godzin, w tym udział w ćwiczeniach, konsultacjach, praca własna studenta w postaci: wykonywania zadań online, przygotowania do zajęć.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
- KA7_WG8: współczesne podejście do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i wynikające z niego nowe formy edukacji, w tym integracyjna i włączająca;
- KA7_WK2: system kształcenia specjalnego w kontekście systemu kształcenia powszechnego;
- KA7_WK6: procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłócenia;
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
- KA7_UK4: poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz poprawnie i adekwatnie do wieku uczniów posługiwać się specjalistyczną terminologią;
- KA7_UU2: samodzielnie rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
- KA7_KO2: komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne resocjalizacyjne;
- KA7_KR2: pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej.
Kryteria oceniania
Formy i warunki zaliczenia przedmiotu.
Zaliczenie na ocenę na koniec semestru poprzez:
- aktywny udział w zajęciach
- regularne przygotowanie do zajęć
- zdanie na min. 51% testów kontrolnych
- zaliczenie na min. 51% modułów e-learningowych na platformie e-learningowej
Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w semestrze bez konieczności odpracowania). W przypadku dodatkowych nieobecności na zajęciach student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji materiału zrealizowanego na zajęciach oraz wszelkich zaległych prac i testów oraz dodatkowo do ustnego streszczenia artykułu o tematyce kierunkowej (jedna strona formatu A4 za każdą nieusprawiedliwioną nieobecność).
Skala ocen:
91-100% - bardzo dobry (5.0)
81-90% - dobry plus (4.5)
71-80% - dobry (4.0)
61-70% - dostateczny plus (3.5)
51-60% - dostateczny (3.0)
Literatura
Literatura podstawowa:
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate fourth edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.
Treger, A., Treger , B., (2019). Special Education Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiego słownictwa z zakresu pedagogiki specjalnej. Poltext
Literatura uzupełniająca i specjalistyczna:
Harrison, R. (2011). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press.
Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.
Autorskie materiały specjalistyczne przygotowane na podstawie akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.longman.pl (Pearson Longman), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.bbcworld.com,
http://www.euronews.net
www.euronews.net
www.ed.ted.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: