Język obcy - rosyjski cz.1 380-RS5-1JRO1
Język obcy - rosyjski cz. 1
Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji
Kierunek - Pedagogika Specjalna
Jednolite studia magisterskie
Profil ogólnoakademicki
Studia stacjonarne
Kod przedmiotu - 380-RS5-1JRO1
Przedmiot obowiązkowy. MK_1 Przedmiot kształcenia ogólnego.
Dziedzina nauki – językoznawstwo
Dyscyplina – języki specjalistyczne
I rok/I semestr
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2.
Liczba godzin: 30
Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali)
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie.
1 pkt ECTS
Ogólny nakład pracy studenta: 30 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.
Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 h = 1 pkt ECTS
Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 30 h = 1 pkt ECTS
W cyklu 2022:
ęzyk obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Specjalna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-RS5-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_1 Przedmiot kształcenia ogólnego. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 30 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 h = 1 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 30 h = 1 pkt ECTS |
W cyklu 2023:
ęzyk obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Specjalna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-RS5-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_1 Przedmiot kształcenia ogólnego. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 30 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 h = 1 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 30 h = 1 pkt ECTS |
W cyklu 2024:
ęzyk obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Specjalna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-RS5-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_1 Przedmiot kształcenia ogólnego. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 30 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 h = 1 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 30 h = 1 pkt ECTS |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
KA7_WK6: Student rozumie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłócenia.
KA7_UK4: Student potrafi poprawnie posługiwać się językiem obcym oraz poprawnie i adekwatnie do wieku uczniów posługiwać się specjalistyczną terminologią.
KA7_UU2: Student potrafi samodzielne rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii.
KA7_KO2: Student jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne.
KA7_KR2: Student jest gotów do pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub
opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej.
Kryteria oceniania
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych.
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze.
Literatura
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa: Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012. Literatura uzupełniająca: Вите О. Т., Социал-демократическое воспитание Зигмунда Фрейда: Генрих Браун и Виктор Адлер, [online: http://psyjournal.ru/psyjournal/articles/detail.php?ID=3259]. Майерс Д., Социальная психология. Глава 13. Раздел: Физическая привлекательность, [online: http://vneshnii-oblik.ru/psyhologiya/majers-privlekatelnost.html]. Кравчук О. А., Влияние семьи на развитие подростка, [online: http://sociosphera.com/publication/conference/2013/197/vliyanie_semi _na_razvitie_podrostka/]. Личностно-нравственные качества социального работника, их краткая характеристика и методы формирования, [online: http://socialpol.ru/shpargalka-etika-socialnoj-raboty-lichnostno-nravstvennye-kachestva-socialnogo-rabotnika-ix.html]. Aktualne materiały z Internetu. |
W cyklu 2023:
Literatura podstawowa: Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012. Literatura uzupełniająca: Вите О. Т., Социал-демократическое воспитание Зигмунда Фрейда: Генрих Браун и Виктор Адлер, [online: http://psyjournal.ru/psyjournal/articles/detail.php?ID=3259]. Майерс Д., Социальная психология. Глава 13. Раздел: Физическая привлекательность, [online: http://vneshnii-oblik.ru/psyhologiya/majers-privlekatelnost.html]. Кравчук О. А., Влияние семьи на развитие подростка, [online: http://sociosphera.com/publication/conference/2013/197/vliyanie_semi _na_razvitie_podrostka/]. Личностно-нравственные качества социального работника, их краткая характеристика и методы формирования, [online: http://socialpol.ru/shpargalka-etika-socialnoj-raboty-lichnostno-nravstvennye-kachestva-socialnogo-rabotnika-ix.html]. Aktualne materiały z Internetu. |
W cyklu 2024:
Literatura podstawowa: Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012. Literatura uzupełniająca: Вите О. Т., Социал-демократическое воспитание Зигмунда Фрейда: Генрих Браун и Виктор Адлер, [online: http://psyjournal.ru/psyjournal/articles/detail.php?ID=3259]. Майерс Д., Социальная психология. Глава 13. Раздел: Физическая привлекательность, [online: http://vneshnii-oblik.ru/psyhologiya/majers-privlekatelnost.html]. Кравчук О. А., Влияние семьи на развитие подростка, [online: http://sociosphera.com/publication/conference/2013/197/vliyanie_semi _na_razvitie_podrostka/]. Личностно-нравственные качества социального работника, их краткая характеристика и методы формирования, [online: http://socialpol.ru/shpargalka-etika-socialnoj-raboty-lichnostno-nravstvennye-kachestva-socialnogo-rabotnika-ix.html]. Aktualne materiały z Internetu. |
Uwagi
W cyklu 2022:
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. |
W cyklu 2023:
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. |
W cyklu 2024:
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: