Język obcy - angielski cz.4 380-RS5-2JAN4
Profil kształcenia: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Poziom kształcenia: jednolite magisterskie
Moduł: ogólnouczeniany
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Rok studiów/ semestr: II rok studiów (semestr IV)
Zaliczenie na ocenę: IV semestrze,
Egzamin po IV semestrze
Liczba godzin: 30 w semestrze
Punkty ECTS: 2
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 30 godzin (1 p. ECTS)
- o charakterze praktycznym: 60 godzin (2 p. ECTS)
Ogólny nakład pracy studenta: 60 godz., w tym: udział w ćwiczeniach, konsultacjach, praca własna studenta w postaci: wykonywanie
zadań online, przygotowania do zajęć i egzaminu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice (KA6_WG1) w kontekście języka obcego
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
KA7_UK1 Ma umiejętności językowe zgodnie z wymaganiami określonymi dla danego obszaru i poziomu kształcenia Polskiej Ramy
Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego; umiejętność słuchania i mówienia na poziomie C1, umiejętność czytania i pisania na poziomie B2
KA7_UK3 Potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny ze specjalistami w zakresie
pedagogiki, jak i odbiorcami spoza grona specjalistów oraz skutecznie wykorzystywać na rzecz rozwoju dziecka/ucznia informacje
uzyskane na jego temat
KA7_UK4 Porozumiewa się z osobami z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo rozwiązuje konflikty oraz tworzy
dobrą atmosferę do komunikacji w grupie przedszkolnej/klasie szkolnej i poza nią
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
KA7_KR2 Ustala obszary swojej pracy wymagające modyfikacji i ciągłego doskonalenia
Kryteria oceniania
Formy i warunki zaliczenia przedmiotu.
Zaliczenie na ocenę na koniec semestru poprzez:
- aktywny udział w zajęciach
- regularne przygotowanie do zajęć
- zdanie na min. 51% testów kontrolnych
- zaliczenie na min. 51% modułów e-learningowych na platformie e-learningowej
Egzamin po semestrze IV obejmujący wszystkie umiejętności na poziomie B2 z uwzględnieniem języka specjalistycznego.
Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w semestrze bez konieczności odpracowania). W przypadku dodatkowych nieobecności na zajęciach student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji materiału zrealizowanego na zajęciach oraz wszelkich zaległych prac i testów oraz dodatkowo do ustnego streszczenia artykułu o tematyce kierunkowej (jedna strona formatu A4 za każdą nieusprawiedliwioną nieobecność).
Skala ocen:
91-100% - bardzo dobry (5.0)
81-90% - dobry plus (4.5)
71-80% - dobry (4.0)
61-70% - dostateczny plus (3.5)
51-60% - dostateczny (3.0)
Literatura
Literatura podstawowa:
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2013). English File Upper-Intermediate third edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.
Literatura uzupełniająca i specjalistyczna:
Treger Anna , Treger Bronisław ; Special Education. Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiego słownictwa z zakresu pedagogiki specjalnej, 2018, Wydawnictwo Poltext
Harrison, R. (2011). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press.
Philopot S., Curnick, L. (2007). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press.
Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.
Michael McCarthy, Felicity O;Dell, English Vocabulary in Use, CUP, 2012
Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford University
Press), www.longman.pl (Pearson Longman), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.bbcworld.com,
http://www.euronews.net
www.euronews.net
Zoom in on America,
The Guardian
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: