Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami z niepełnosprawnością ruchową i przewlekle chorymi 380-RS5-3JDP
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika
Rok/ semestr: 3 rok/ 6 semestr
Liczba godzin zajęć dydaktycznych:
Wykład: 10 godzin
Ćwiczenia : 10 godzin
Bilans nakładu pracy studenta:
Rodzaj aktywności - Liczba godzin:
- Udział w zajęciach 20 h
- Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 2 h
Przygotowanie do zajęć: 8 h
- Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu/egzaminu: 20h
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 22 h/ 0,9 pkt ECTS
- o charakterze praktycznym: 28 h/ 1,1 pkt ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG5,zna koncepcje edukacji i terapii uczniów z niepełnosprawnością ruchową i przewlekle chorymi oraz różnorodne uwarunkowania procesów edukacyjnych
KA7_WK4,zna merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć z uczniem z niepełnosprawnością ruchową i przewlekle chorym
KA7_UW4, umie diagnozować złożone sytuacje edukacyjne i terapeutyczne, projektować i prowadzić zajęcia z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów;
KA7_UK2, potrafi indywidualizować zadania, dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów, w tym uczniów z niepełnosprawnością ruchową i przewlekle chorymi oraz wykorzystywać zasady i metody indywidualnego projektowania zajęć;
KA7_UO2,jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne
KA7_KO1 jest gotów do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami uczniów, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej;
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny w formie testu.
Literatura
Loska M. Uczniowie z mózgowym poraż4niem dziecięcym. Osiągniecia edukacyjne. WSiP, Warszawa 2005.
Mazanek E. Mózgowe porażenie dziecięce: problemy psychologiczno-pedagogiczne. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2003.
Góralczyk E. Dziecko przewlekle chore. Psychologiczne aspekty funkcjonowania dziecka w szkole i przedszkolu. Informacje dla pedagogów i opiekunów. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: