Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną 380-RS5-4JIE
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika
Rok/ semestr: 4 rok/ 7 semestr
Liczba godzin zajęć dydaktycznych:
Wykład: 15 godzin
Ćwiczenia : 15 godzin
Bilans nakładu pracy studenta:
Rodzaj aktywności - Liczba godzin:
- Udział w wykładach i ćwiczeniach: 30h
- Udział w konsultacjach związanych z zajęciami: 2 h
- Przygotowanie do zajęć: 35 h
- Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim 33 h
Razem: 100 h
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 h/ 1,3 pkt ECTS
- o charakterze praktycznym: 68 h/ 2,7 pkt ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG3, Zna terminologię z rożnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym
KA7_WG4, Posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin pedagogiki specjalnej, obejmującą ich teorię i praktykę
KA7_WG8, Posiada uporządkowaną wiedzę na temat systemu kształcenia specjalnego w kontekście systemu kształcenia ogólnodostępnego
KA7_UW1 , Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zapewnienia pełnego uczestnictwa ucznia w procesie kształcenia i wychowania oraz wzmacniania włączenia społecznego
KA7_KK1, Jest wrażliwy na problemy z obszaru pedagogiki specjalnej, wykazuje gotowość do konstruktywnego komunikowania się i współpracy z otoczeniem, do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach społecznych realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne oraz ukierunkowane na promowanie włączenia społecznego
Kryteria oceniania
Egzamin
Literatura
Chrzanowska I. (2015), Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Głodkowska J., Sipowicz K., Patejuk-Mazurek I. (red.) (2018), Tradycja i współczesność pedagogiki specjalnej w tworzeniu społeczeństwa dla wszystkich. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Kijak ,R. J. (2013). Niepełnosprawność intelektualna. Między diagnozą a działaniem. Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.
Kościelska M. (2004). Człowiek niepełnosprawny: rodzina, praca, Bydgoszcz
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: