Warsztaty terenowe 380-SN1-3XHCC
Student podczas zajęć nabywa umiejętności pracy w terenie. Rozpoznaje i analizuje wybranych problemów społecznych, z którymi się spotyka. Poznaje aspekty, zadania pracownicze w danej instytucji, nabywa kontakty, a także praktyczną wiedzę którą zastosuje w przyszłości. Poznaje różne modele pracy.
W cyklu 2022:
Student podczas zajęć nabywa umiejętności pracy w terenie. Rozpoznaje i analizuje wybranych problemów społecznych, z którymi się spotyka. Poznaje aspekty, zadania pracownicze w danej instytucji, nabywa kontakty, a także praktyczną wiedzę którą zastosuje w przyszłości. Poznaje różne modele pracy. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
A6_WG4 Student jest wyposażony w wiedzę na temat możliwości i ograniczeń rozwojowych
człowieka w świetle teorii naukowych
, KA6_WG7 Student zna podstawowe metody i modele pracy socjalnej z jednostką, grupą i społecznością; posiada wiedzę dotyczącą struktury prowadzenia diagnozy
jednostek i grup
KA6_UW2 Student potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami teoretycznymi w celu
analizowania motywów i worów ludzkich zachowań, diagnozowania i
prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w
odniesieniu do różnych kontekstów działalności zawodowej
, KA6_UK2 Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej,
potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób
precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik
komunikacyjnych zarówno z osobami będącymi specjalistami jak i nie
będącymi specjalistami w dziedzinie nauk społecznych
KA6_UU1 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, odczuwa potrzebę
ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje
samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza
kierunki własnego rozwoju i kształcenia
KA6_KO2 Studnet potrafi realizować założenia pracy socjalnej we współdziałaniu z jednostka,
rodziną, grupą i społecznością lokalną z wykorzystaniem nowoczesnych
technik pracy
Kryteria oceniania
Metodami dydaktycznymi wykorzystywanymi podczas wizyt studyjnych w placówkach są:
- praca warsztatowa;
- dyskusja moderowana przez prowadzącego;
- praca w grupach
- praca indywidualna
Zaliczenie: praca zaliczeniowa, opisowa dt. funkcjonowania placówki pomocowej i zmian, które można wprowadzić dla lepszych efektów udzielanej pomocy.
Literatura
iteratura podstawowa:
Beckett C. Podstawy teorii dla praktyków pracy socjalnej, przekł. Jasiński M., Maliszewska B., Warszawa 2010.
Brągiel J., Sikora P. [red.], Praca socjalna – wielość perspektyw; Rodzina – Multikulturowość – Edukacja, Opole 2004.
Jedynak W., Wyzwania dla pomocy społecznej w wymiarze lokalnym, Rzeszów 2012.
Kanios A., Praca socjalna z rodziną problemową: perspektywa metodyczna, Kraków 2016.
Kędzior J., Ładażyński A., Współczesne wyzwania pracy socjalnej, Toruń 2006.
Krasiejko I., Metodyka działania asystenta rodziny. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach w pracy socjalnej, Katowice 2010.
Kurtyka-Chałas J., Pracownik socjalny wobec sytuacji kryzysowych, Białystok 2016.
Podgórska-Jachnik D., Praca socjalna z osobami bezdomnymi, Warszawa 2014.
Rybczyńska D.A., Olszak-Krzyżanowska B., Aksjologia pracy socjalnej - wybrane zagadnienia: pracownik socjalny wobec problemów i kwestii społecznych, Warszawa 1995.
Rymsza M., Pracownicy socjalni i praca socjalna w Polsce: między służbą społeczną a urzędem, Warszawa 2012.
Literatura uzupełniająca:
Sałustowicz P., Praca socjalna: między dyscypliną a profesją, Katowice 2003.
Szczepkowski J., Praca socjalna – podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, Toruń 2010.
Żukiewicz A. [red. nauk.], Praca socjalna w służbie ludziom, Toruń 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: