Ocena funkcjonalna w praktyce edukacyjnej - przygotowanie WOPFU 380-SPD-2OFP
Wykład poświęcony jest omówieniu zasad sporządzania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Analizie i interpretacji poddana jest terminologia zawarta w dokumentacji stanowiącej podstawę WOPFU. Omówione są strukturalne elementy oceny funkcjonowania dziecka oraz zakres treści w nich zawarty.
Ćwiczenia mają na celu praktyczne konstruowanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Domagała-Zyśk E. (red.), (2012), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w środowisku rówieśniczym, Lublin: Wydawnictwo Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Domagała-Zyśk E., Knopik T., Oszwa U., (2017), Diagnoza funkcjonalna rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów w wieku 9–13 lat, Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Knopik T., (2018), Diagnoza funkcjonalna. Planowanie pomocy psychologiczno- -pedagogicznej Działania postdiagnostyczne. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Krakowiak K., (red.), (2017) , Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Krasowicz-Kupis G., Wiejak K., Gruszczyńska K., (2015), Katalog metod diagnozy rozwoju poznawczego dziecka na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Paluchowski, W. P., (2007), Diagnoza psychologiczna. Proces – narzędzia – standardy, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Sękowska Z., (1989), Pedagogika specjalna, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: