Promocja zatrudnienia, instytucje rynku pracy i zatrudnienie socjalne 380-SS1-1GTE
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: kierunkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne
Rok studiów /semestr: I rok ; semestr II
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin (wykład), 15 godzin (ćwiczenia)
Metody dydaktyczne: wykłady, warsztaty
Punkty ECTS: 4
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG1 rozumie źródła pracy socjalnej; zna terminologię używaną w pracy
socjalnej, jej znaczenie i zastosowanie.
KA6_WK1 zna istotę klasycznych oraz nowych podejść w pracy socjalnej; ma
uporządkowaną wiedzę dotyczącą założeń pomocy społecznej w
oparciu o aktualne ustawodawstwo
KA6_WK3 posiada elementarną wiedzę o prawach i obowiązkach pracownika
socjalnego zatrudnionego w instytucjach rządowych i
pozarządowych
KA6_UW4 potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych;
analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działań w pracy
socjalnej w Polsce i w Unii Europejskie
KA6_UO4 potrafi nawiązać kontakt z klientem oraz skutecznie motywować go
do aktywności i uczenia się samodzielnego rozwiązywania
problemów
KA6_UK3 posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów,
pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w
kontekście wybranych perspektyw teoretycznych
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu: obecność na zajęciach oraz praca pisemna w formie referatu.
Egzamin z przedmiotu: test
Literatura
1. Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. Nr 122 z 14 lipca 2003 r., poz. 1143, z późn. zm.)
2. Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. (t.j. Dz.U. z 2008 r. Nr 69 poz. 415 z późn. zm.).
3. Rymsza M., (red.), Elastyczny rynek pracy i bezpieczeństwo socjalne. Flexicurity po polsku? Warszawa 2005
4. Nocuń A. W., Szmagalski J., Podstawowe umiejętności w pracy socjalnej, Katowice 1998
5. Skowrońska A., Praca socjalna z osobami długotrwale bezrobotnymi i członkami ich rodzin, Warszawa 2014
6. Handzlik A., Głowacki J. (red.), Partnerstwo – współpraca międzysektorowa w realizacji celów społecznych, Kraków 2012
7.John Stewart, "Mosty zamiast murów"-podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa 2003
8. Irena Heszen "Psychologia stresu"- Warszawa 2013
9. Teresa Zubrzycka-Maciąg "Trening asertywności w kształceniu pedagogicznym" -Lublin 2007
11. Olga Castanyer "asertywność" - Kraków 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: