Warsztaty rozwoju osobistego 380-SS1-3XACC
Nazwa kierunku studiów: Praca Socjalna
Poziom kształcenia: I stopień
Profil studiów: Ogólnoakademickii
Forma studiów: Stacjonarne
Kod przedmiotu: 380-SS1-3XACC
Język przedmiotu: polski.
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Rok studiów /semestr:3 rok /semestr 5
Wymagania wstępne: Brak
Metody dydaktyczne: Praca w grupie, dyskusja grupowa, analiza przypadku, drama, prezentacja
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta
Udział w ćwiczeniach: 30 godzin
Przygotowanie do zajęć: 30 godzin
Konsultacje: 30 godzin
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela- 60,
o charakterze praktycznym - 30.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student zna mechanizmy rządzące zjawiskami społecznymi; rozumie procesy i zjawiska kierujące zachowaniem ludzi; rozróżnia rodzaje i funkcje różnic indywidualnych w zakresie działania jednostki (KA6_WG8).
W zakresie umiejętności: potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności zawodowej (KA6_UW2) oraz potrafi współpracować w grupie i przyjmować w niej różne role (KA6_UO5).
W zakresie kompetencji społecznych: student potrafi posługiwać się normami etycznymi w podejmowanej aktywności pracowniczej, dostrzega i analizuje dylematy etyczne, przewiduje skutki konkretnych działań (KA6_KR1)
Kryteria oceniania
Zajęcia o charakterze warsztatowym, w których wykorzystywana jest dyskusja grupowa, analiza przypadku, drama, gry symulacyjne, prezentacja
Zaliczenie na ocenę na podstawie kolokwium ustnego
Literatura
Literatura podstawowa:
Król-Fijewska M., Fijewski, P. (2013) Asertywność menedżera, Warszawa: PWE
Leary M., (2010) Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP
Stewart J. (Red.) (2003) Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa: PWN
Literatura uzupełniająca:
Chełpa S., (2004) Witkowski T., Psychologia konfliktów, Moderator
Dawson, R. (2000) Sekrety skutecznego przekonywania, Warszawa: Jacek Santorski & Co.
Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2004) Dochodząc do TAK, Warszawa: PWE.
Gmurzyńska, E., Morek, R. (2009) Mediacje. Teoria i praktyka, Warszawa: Wolters Kluwer Polska
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: