Podstawy psychologii ogólnej 390-FM1-2PPO
Profil studiów ogólnoakademicki
Forma studiów stacjonarne
Rodzaj przedmiotu status przedmiotu – przedmiot specjalizacyjny
Dziedzina i dyscyplina nauki psychologia
Rok studiów/semestr rok drugi, stopień pierwszy, semestr pierwszy
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć
wykład 15 godzin
Metody dydaktyczne wykład, praca z tekstem, dyskusja na forum
Punkty ECTS 1
Bilans nakładu pracy studenta
- odsłuchanie wykładów
15 x 1h =15h
- samodzielna lektura 7 x 1h =7h
- lektura i aktywność na forum (eduPortal) 2h
- przygotowanie do
zaliczenia i wykonanie testu 3h
razem: 27h
(odpowiada 1pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 17h (odpowiada 0,8pkt ECTS)
- o charakterze praktycznym – 2h (odpowiada 0,1pkt ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Posiada podstawową wiedzę na temat psychologii (K_W54)
Zna klasyczne i współczesne teorie uczenia się oraz ich wartości aplikacyjne (KP_WG2)
Potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów (KP_UW1)
Jest gotów do podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej (KP_KK1)
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę - test. 51% punktów jest konieczne do uzyskania oceny dostatecznej.
Literatura
P.Zimbardo, R.Gerrig (2006). Psychologia i życia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: