Współczesna fizyka medyczna 390-FM2-2WFM
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (MODUŁ 5 -Podsumowanie kształcenia))
Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, Dyscyplina nauki fizyczne
Rok studiów/semestr: 2 rok/4 semestr
Wymagania wstępne: Przed rozpoczęciem zajęć student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu matematyki i fizyki. Student powinien potrafić przekształcać wzory matematyczne.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: Wykład - 0 godz, konwersatorium - 30 godz., laboratorium - 0 godz.
Metody dydaktyczne: prezentacja, dyskusja, konsultacje, praca własna studenta w domu
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach (0 godz.), udział w konwersatorium (30 godz.), udział w laboratorium (0 godz.), udział w konsultacjach (15 godz.), praca własna w domu i przygotowanie sie do zaliczeń/egzaminu (30 godz.).
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającym bezpośredniego udziału nauczyciela - 4 ECTS; nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 0 ECTS.
Zakres tematów:
Na pierwszych zajęciach prowadzący wyjaśnia przebieg zajęć i omawia zasady przygotowania wystąpień oraz ich prezentacji. Prowadzący przedstawia własną, dobrze zrobioną prezentację, którą studenci powinni naśladować. Przedstawiany jest również dostęp do aktualnej literatury fachowej przez Web of Science. Ustalany jest harmonogram wystąpień.
Studenci przygotowują prezentacje na podstawie artykułów naukowych znalezionych w naukowych czasopismach medycznych lub fizycznych, dotyczących nowych metod diagnostyki lub terapii medycznych, lub rozwijających istniejące metody o nowe możliwości. Studenci sami mogą wybrać pracę na podstawie której pragną przygotować prezentację, jednak prowadzący musi zaakceptować ten wybór. Po prezentacji jest dyskusja poruszonych problemów.
Całe zajęcia, prezentacje studentów i dyskusje prowadzone są w języku angielskim.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
1) umie przygotować rozprawę o charakterze naukowym dotyczącą samodzielnie przeprowadzonych badań doświadczalnych lub/i teoretycznych z wykorzystaniem źródeł fachowej literatury (K_U02)
2) umie ze zrozumieniem i krytycznie korzystać z fachowej literatury i zasobów Internetu - w tym źródeł w języku angielskim w odniesieniu do studiowanych problemów fizyki (K_U10)
3) ma świadomość ciągłego i szybkiego rozwoju fizyki medycznej, potrafi określić kierunek swoich zainteresowań i podjąć samodzielne kształcenie, o ile specjalność to przewiduje (K_U41)
4) potrafi przygotować i zrealizować wystąpienie publiczne w języku polskim lub angielskim dotyczące bieżących problemów fizyki lub fizyki medycznej, o ile specjalność to przewiduje (K_U18)
5) rozumie potrzebę stałego pogłębiania swojej wiedzy oraz potrzebę przekazywania społeczeństwu rzetelnej, opartej na dowodach, wiedzy z zakresu fizyki i jej zastosowań, w tym, o ile specjalność to przewiduje, zastosowań medycznych (K_K02)
1) Studenci podnoszą swoje kwalifikacje w prezentowaniu zagadnień z fizyki medycznej w języku angielskim.
2) Studenci zapoznają się ze współczesnymi problemami badanymi w fizyce medycznej.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa jest średnią z ocen:
a) utrzymanie zaplanowanego czasu prezentacji
b) jakości samej prezentacji
c) zrozumiałości języka prezentacji
d) umiejętności dyskusji po prezentacji
Literatura
Prace naukowe z fizyki medycznej które można znaleźć w bazie Web of Science
Uwagi
W cyklu 2024:
Studenci będą musieli przygotować 6 prezentacji w ciągu semestru. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: