Marketing 400-ES1-2PMA
Profil studiów: Praktyczny
forma studiów Stacjonarne,
rodzaj przedmiotu: Kierunkowy
dziedzina i dyscyplina nauki: ekonomia, zarządzanie,
rok studiów 2, semestr 3,
wymagania wstępne mikroekonomia,
liczba godzin dydaktycznych:
wykład, 15 godzin,
ćwiczenia 30 godzin.
Metody dydaktyczne:
Wykład częściowo tradycyjny, prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i komentowania,
Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy w formie pracy grupowej w postaci zespołowych prezentacji multimedialnych.,,
punkty ECTS- 4
bilans nakładu pracy studenta :Liczba godzin:
Udział w wykładach 15
Studia literatury: 20
Przygotowanie do egzaminu końcowego 10
Udział w ćwiczeniach 30
Przygotowanie do ćwiczeń 10
Przygotowanie prac domowych-pisemnych 5
Udział w konsultacjach 5
Przygotowanie do zaliczenia końcowego 5
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 50
punkty ECTS 2
- o charakterze praktycznym: liczba godzin: 50 punkty ECTS 2
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1MAR_W01 Student ma podstawową wiedzę odnośnie ewolucji i miejsca funkcji marketingowej w organizacji oraz jej realizacji w relacjach z otoczeniem Z1_W03
1MAR_W02 Ma elementarną wiedzę o relacjach organizacji z otoczeniem, zwłaszcza w ujęciu bliższego i dalszego otoczenia marketingowego Z1_W04
UMIEJĘTNOŚCI
1MAR_U01 Potrafi prawidłowo analizować uwarunkowania otoczenia marketingowego i interpretować przyczyny zachowań podmiotów w nim funkcjonujących Z1_U01
1MAR_U02 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować zachowania klientów i konkurentów w otoczeniu marketingowym Z1_U06
1MAR_U03 Potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu marketingu, właściwie dobierając do tego materiały źródłowe Z1_U07
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1MAR_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie dynamiczny charakter wiedzy marketingowej, przez co uświadamia sobie potrzebę stałego uczenia się Z1_K01
1MAR_K02 Potrafi pracować w grupie przy rozwiązywaniu problemów marketingowych Z1_K02
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny:
51% - 100% egzamin uznany za zdany (oceny wg rozkładu wśród spełnienia kryterium zdania egzaminu)
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Ph. Kotler i inni, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002
2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, (red.) L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011
3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2010
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
4. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012
5. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: