Komunikacja i negocjacje w logistyce 400-ES1-3KNL
Profil studiów Ogólnoakademicki.
Forma studiów stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu Moduł 5 - Przedmioty specjalizacyjne
Dziedzina i dyscyplina - dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości.
Rok studiów/semestr - Rok trzeci, semestr piąty
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Brak wymagań wstępnych.
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 30 godzin ćwiczeń.
Metody dydaktyczne: analiza studiów przypadków, zadania grupowe, dyskusje w grupie, referaty/prezentacje Studentów.
Punkty ECTS 3
Bilans nakładu pracy Studenta:
Udział w ćwiczeniach - 30 godzin
Przygotowanie do ćwiczeń, w tym do kolokwium - 30 godzin
Przygotowanie prezentacji/referatu - 5 godzin
Konsultacje - 10 godzin
Łączny nakład pracy Studenta 75 godzin.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy Studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 40 godz. 1,6 ECTS
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
3KNL_UW01 Student potrafi dokonywać obserwacji i logicznie rozumować oraz interpretować zjawiska gospodarcze, również w kontekście specjalności logistyka (KP6_UW2) - aktywność, case study, kolokwium
3KNL_UW02 Student potrafi prognozować konkretne procesy i zjawiska gospodarcze w logistyce (KP6_UW4) - aktywność, case study, kolokwium
3KNL_UW03 Student potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu ekonomii i finansów oraz dyscyplin komplementarnych do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponować
odpowiednie ich rozwiązania w logistyce (KP6_UW13) - aktywność, case study, kolokwium
3KNL_K01 Student jest w dyspozycji do bycia kreatywnym i przedsiębiorczym w sferze działalności gospodarczej (KP6_KO3) - aktywność, case study, prezentacja
3KNL_K02 Student potrafi komunikować się z otoczeniem w miejscu pracy i poza nim oraz przekazywania swojej wiedzy przy użyciu różnych środków przekazu informacji (KP6_KR3) - aktywność, case study, prezentacja
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składa się aktywność na zajęciach, case study, przygotowanie prezentacji. Obowiązkowe jest pozytywne zaliczenie kolokwium (min. 51%).
Punktacja ogólna zaliczenia przedmiotu:
91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra
81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus
71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra
61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus
51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna
Możliwe są 2 nieobecności na zajęciach. Nieobecność na 50% zajęć skutkuje
brakiem kwalifikacji i możliwości zaliczenia danych zajęć.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne PWE, Warszawa 2000.
2. Cichobłaziński L., Techniki negocjacji i mediacji, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008.
3. Krzyminiewska G., Techniki negocjacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2015.
4. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000.
5. Bargiel – Matusiewicz K., Negocjacje i Mediacje, PWE, Warszawa 2014.
6. Hożyk A., Negocjacje. Sprawdzone strategie, Edgar 2012.
7. Robbins P. R., Organizational Behavior, Prentice Hall International, Inc, New Yersey 2001.
Literatura uzupełniająca:
1. Budzyński W., Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa 2014.
2. Schmidt H., Negocjacje handlowe, BC Edukacja 2008.
3. Mastenbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1997.
4. Heussechen P., Perrotion R., Kupić z zyskiem. Negocjacje handlowe, POLTEXT, Warszawa 1994.
5. Peeling N., Negocjacje. Co dobry negocjator wie, robi i mówi, PWE 2010.
6. Rosa G., Komunikacja i negocjacje w biznesie, Wnus, Szczecin 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: