Rynki finansowe 400-ES1-3RFI
Profil studiów: praktyczny
Forma studiów: stacjonarne
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych/ ekonomia i finanse
Rok studiów/semestr: III rok/semestr 5
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń
Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne, konsultacje,
prezentacje, zadania praktyczne, dyskusje, praca indywidualna,
praca w grupach, analiza wybranych zagadnień, odpowiedzi na
pytania, studia przypadku
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w ćwiczeniach - 30 godz.
udział w konsultacjach - 5 godz.
przygotowanie prac domowych - 20 godz.
przygotowanie do kolokwium - 20 godz.
Wskaźniki ilościowe
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 35 godzin, 1,4 ECTS
nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 40 godzin, 1,6 ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów: praktyczny Forma studiów: stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych/ ekonomia i finanse Rok studiów/semestr: III rok/semestr 5 Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne, konsultacje, Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Wskaźniki ilościowe |
W cyklu 2023:
Profil studiów: praktyczny Forma studiów: stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych/ ekonomia i finanse Rok studiów/semestr: III rok/semestr 5 Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne, konsultacje, Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Wskaźniki ilościowe |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Ogólnie: w sali zdalnie mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2022: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2023: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
Wiedza
RFI_W01 student zna i rozumie podstawowe cele i instrumenty polityki gospodarczej wpływające na rynki finansowe, zna i rozumie instytucje i organizacje krajowe i międzynarodowe mające wpływ na rynki finansowe- KP6_WG5, KP6_WG6
RFI_W02 student zna i rozumie metody i narzędzia gromadzenia, analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych w zakresie analizy wybranych elementów rynków finansowych- KP6_WG8
Umiejętności
RFI_U01 student potrafi prognozować procesy i zjawiska gospodarcze na rynkach finansowych, wykorzystywać posiadaną wiedzę do opisu zależności społeczno – ekonomicznych dotyczących rynków finansowych- KP6_UW4, KP6_UW5
RFI_U02 student potrafi przygotowywać prace pisemne oraz wypowiadać się ustnie z wykorzystaniem kategorii ekonomicznych dotyczących rynków finansowych- KP6_UK5, KP6_UK7
RFI_U03 student potrafi analizować i przewidywać zachowania podmiotów gospodarczych, potrafi przewidywać konsekwencje tych zachowań oraz posiada wiedzę o racjonalnym gospodarowaniu ograniczonymi zasobami gospodarczymi przy wykorzystaniu wiedzy o zarządzaniu inwestycjami oraz wycenie instrumentów finansowych- KP6_UO2, KP6_UO3
RFI_U04 student potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności poprzez samokształcenie- KP6_UU1
Kompetencje społeczne
RFI_K01 student jest gotów do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach gospodarczych oraz do bycia kreatywnym i przedsiębiorczym w sferze działalności gospodarczej- KP6_KO2, KP6_KO3
Kryteria oceniania
Zaliczenie ćwiczeń na ocenę.
Literatura
Zalecana literatura:
1. A. Sławiński, Rynki finansowe, PWE, Warszawa 2006
2. R. Płókarz, Globalne rynki finansowe. Praktyka funkcjonowania, WN PWN, Warszawa 2013
3. M. Kachniewski, B. Majewski, P. Wasilewski, Rynek kapitałowy i giełda papierów wartościowych, Warszawa, 2008
4. K. Jajuga, Akcje i instrumenty pochodne, FERK, Warszawa 2006
5. T. Nawrocki, Rynek finansowy. Przewodnik do ćwiczeń, CeDeWu, Warszawa 2019
6. Universalne Projektowanie w Edukacji Doświadczenia nauczycieli: Austria, Litwa, Polska, Finlandia, (red.) Alvyra Galkienė, 2021 https://
sp128.krakow.pl/wp-content/uploads/2021/10/Uniwersalne-Projektowanie-w-Edukacji.pdf
Zalecana uzupełniająca literatura:
1. W. Dębski, Rynek finansowy i jego mechanizmy, WN PWN, 2014
2. K. Jajuga, T. Jajuga, Inwestycje. Instrumenty finansowe, aktywa niefinansowe, ryzyko finansowe, inżynieria finansowa, WN PWN, Warszawa 2007
3. Polityka pieniężna, A.Sławiński (red.), Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2011
4. Rynki, instrumenty i instytucje finansowe, J. Czekaj (red.), WN PWN, Warszawa 2008
5. System finansowy w Polsce, t.1, B. Pietrzak, Z. Polański, B. Woźniak (red.), WN PWN, Warszawa 2008.
6. System finansowy w Polsce, t.2, B. Pietrzak, Z. Polański, B. Woźniak (red.), WN PWN, Warszawa 2008.
7. Z. Bodie, R. Merton, Finanse, PWE, Warszawa 2003
8. Stabilność i bezpieczeństwo systemu finansowego, J. Nowakowski, T. Famulska (red.), Difin, Warszawa 2008
9. J. Koleśnik, Bezpieczeństwo systemu bankowego. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2011
10. P. Niedziółka, Fundusze hedgingowe a stabilność finansowa, Difin, Warszawa 2009
Uwagi
W cyklu 2022:
W roku akademickim 2022/2023 ćwiczenia odbywają się w trybie stacjonarnym oraz zdalnym. |
W cyklu 2023:
W roku akademickim 2022/2023 ćwiczenia odbywają się w trybie stacjonarnym oraz zdalnym. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: