Zarządzanie strategiczne 400-ES2-2ZAS
Profil studiów: praktyczny
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów: 2, sem.1
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:
wykład 15 godz.,
ćwiczenia 15 godz.
Metody dydaktyczne: Wykład przygotowany w oparciu o literaturę przedmiotu z wykorzystaniem prezentacji Power Point, materiałów multimedialnych, połączony z dyskusją.
Ćwiczenia angażujące studentów do prac grupowych, dyskusji oraz rozwiązywania problemów i zadań zadawanych przez nauczyciela. Konsultacje indywidualne wg potrzeb Studenta i harmonogramu konsultacji.
Liczba punktów ECTS 3,0
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach):
Udział w wykładach – 12 godz.
Zapoznanie się z treścią e-wykładów - 3 godz.
Udział w ćwiczeniach – 15 godz.
Konsultacje dla studenta - 16 godz.
Przygotowanie do ćwiczeń - 10 godz.
Przygotowanie do kolokwium – 8 godz.
Przygotowanie do zaliczenia wykładów – 9 godz.
Egzamin - 2 godz.
Razem: 75 godz.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 45 godz. (ECTS 1,8 pkt.)
-o charakterze praktycznym – liczba godzin
38 (ECTS 1,5 pkt. )
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ZAS_W01. Student rozumie istotę zarządzania strategicznego oraz zna w zakresie pogłębionym wybrane strategie zarządzania organizacją - KP7_WG3, KP7_WG5
Umiejętności
ZAS_U01. Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania wybranych problemów z tego zakresu-KP7_UW7
Kompetencje
ZAS_K01. Student posiada kompetencję pracy w grupie, przyjmując w niej różne role - KP7_KR1
Kryteria oceniania
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie pozytywnej oceny z zaliczenia ćwiczeń.
Egzamin w formie pisemnej - obejmujący całość materiału omawianego podczas wykładów.
Na ocenę dostateczną należy zdobyć 51% możliwych do zdobycia punktów.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2011.
2. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa 2012.
3. Analiza strategiczna: wybrane metody, (red.) U. Gołaszewska-Kaczan, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2000.
4. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
Literatura dodatkowa:
1. Duczkowska-Piasecka M.(red.), Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa 2013
2. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2006
3. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: