Komunikacja człowiek- maszyna 400-IS1-2KCM
Profil studiów: praktyczny
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych - informatyka
Rok studiów/semestr: 2 / 4
Wymagania wstępne: patrz "Założenia (opisowo)"
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:
15 laboratorium, 15 wykładów
Metody dydaktyczne: Wykład, laboratorium, analiza przypadków biznesowych, dyskusja, rozwiązanie przykładów, recenzja, obrona prac.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
(i) związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela i studenta -- 33 godzin (1,3 ECTS) :
- udział w wykładach 15 godz.
- udział w laboratorium 15 godz.
- czas trwania zaliczenia 1 godz.
- udział w konsultacjach 2 godz.
(ii) związany z zajęciami o charakterze praktycznym -- 40 godzin (1.6 ECTS)
- Przygotowanie się studenta do zajęć, zaliczenia 30 godz.
- Przygotowanie sprawozdań 10 godz.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Ogólnie: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2022: w sali |
Efekty kształcenia
Absolwent zna pojęcie potrzeby łączności interfejsu oraz algorytmu w procesie tworzenia komunikacji człowiek maszyna - KP6_WG1, KP6_WG3, KP6_WG4, KP6_WG5, KP6_WG8, KP6_WG9,
Umiejętności, absolwent potrafi
KP6_UW3, KP6_UW4, KP6_UW5, KP6_UW11, KP6_UW14 - samodzielnie zaprojektować algorytmy komunikacji oprogramowania z użytkownikiem w wybranym środowisku, wykonać jego implementację wykorzystać narzędzia wspomagające proces tworzenia (w tym i pracującego w Internecie)
KP6_UK1 - posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2, w tym terminologią informatyczną dla posługiwania się środowiskiem wytwórczym
KP6_UK2, KP6_UK3 –zgłosić prezentację zaprojektowanego zagadnienia informatycznego w języku polskim
KP6_UO1, KP6_UO2 - pracować w zespole programistycznym przy opracowaniu wymagań dla interfejsu systemu informatycznego realizując wspólne projekty
KP6_UU1 - samodzielnie planować rozwój własny w zakresie podnoszenia swoich umiejętności i kwalifikacji dla użycia metodyk opracowania projektów interfejsów
Kompetencje społeczne, absolwent jest gotów do:
KP6_KK1 starannego określania priorytetów i ustalania właściwej kolejności podejmowanych działań przy projektowaniu i realizacji prototypów interfejsów
KP6_KO1 do przyjęcia kreatywnej i innowacyjnej postawy niezbędnej do podjęcia praktycznej aktywności w społeczeństwie informacyjnym przy projektowaniu I realizacji prototypów interfejsów
KP6_KR1 odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych przy projektowaniu i realizacji prototypów interfejsów
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia wykładu : zaliczenie na ocenę - w formie odpowiedzi na pytania
Forma zaliczenia laboratorium: zaliczenie – średnia ważona ocen prac semestrowych
Literatura
Literatura podstawowa
1. Alan Dix, etc. Human Computer Interaction Third Edition.
https://www.booksfree.org/wp-content/uploads/2019/04/Human_computer_interaction.zip
2. Kamil Skorulski. Technologie informacyjno-komunikacyjne i cyfryzacja a funkcjonowanie instytucji publicznych (Nr systemowy 000634420)
Literatura pomocnicza
1. Matthias Rauterberg. Introduction into Human-Computer Interaction. 1998
https://rauterberg.employee.id.tue.nl/publications/HCI-tutorial.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: