Podstawy psychologii ogólnej 400-PS5-1PPO
3L stac.I st.studia pedagogiczne (Wilno) - przedmioty obowiązkowe
Wilno - pedagogika 1 rok 1 st. stacjonarne sem.zimowy
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć
wykład 15 godz.
ćwiczenia 15 godz.
Metody dydaktyczne wykład, praca z tekstem, dyskusja na forum
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach: 15 godz.
udział w ćwiczeniach: 15 godz.
Studiowanie literatury: 20 godz.
Przygotowanie się do zaliczenia/egzaminu: 24 godz.
Egzamin: 1 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 75 godz.
Punkty ECTS 3
wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich lub innych osób prowadzących zajęcia: 31 godz. 1,24 pkt
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna klasyczne i współczesne dokonania psychologiczne w zakresie osobowości, procesów poznawczych, emocji i motywacji (KP7_WG2)
Student potrafi obserwować różne sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy psychologicznej (KP7_UW1)
Student potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości dzieci/uczniów (KP7_UW)
Student jest gotowy do pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z przedstawicielami różnych środowisk (KP7_KO1)
Kryteria oceniania
Wykład (weryfikacja efektów uczenia się z kategorii wiedza): egzamin pisemny zawierający pytania zamknięte (warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest uzyskanie 51% liczby punktów).
Ćwiczenia: (weryfikacja efektów uczenia się z kategorii wiedza, umiejętności i kompetencje): Zaliczenie jest wypadkową z następujących aktywności:
-zaliczenie kolokwium na ocenę pozytywną (próg 51%);
-aktywny udział w zajęciach
Ocenę końcową można podwyższyć poprzez pogłębioną analizę wybranego zagadnienia i prezentację wyników analizy na forum grupy.
Literatura
P.Zimbardo, R.Gerrig (2006). Psychologia i życia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Mietzel G. , (2002), Psychologia dla nauczycieli. Jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce dydaktycznej, Gdańsk: GWP
Strelau J., Doliński D. red , (2008), Psychologia. Podręcznik akademicki t. I Wyd. GWP
W cyklu 2023:
P.Zimbardo, R.Gerrig (2006). Psychologia i życia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: