Psychologia różnic indywidualnych 400-PS5-1PRI
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 15 godzin wykładu i 15 godzin ćwiczeń.
Metody dydaktyczne – wykład, praca w grupach (ćwiczenia), dyskusja moderowana (ćwiczenia), analiza materiałów wizualnych (prezentacje), praca indywidualna (wykonanie i analiza wyników testu)
Punkty ECTS – 2.00
Bilans nakładu pracy studenta – 55 godz.,
w tym:
wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich lub innych osób prowadzących zajęcia: 30 godz. (1 p. ECTS)
przygotowanie do zajęć i zaliczenia: 25 godz. (1 p. ECTS)
o charakterze praktycznym: 14 godz. (0,5 p. ECTS)
Razem: 55 godzin, co odpowiada 2.0 pkt ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Absolwent zna i rozumie:
KP7_WG2 (P7S_WG) klasyczne i współczesne teorie różnic indywidualnych oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać; Sposób weryfikacji: kolokwium, aktywność na zajęciach
KP7_WG9 (P7S_WG) metodologię badań naukowych stosowanych w badaniach nad różnicami indywidualnymi; Sposób weryfikacji: kolokwium, aktywność na zajęciach
KP7_WG11 (P7S_WG) zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego; Sposób weryfikacji: kolokwium, aktywność na zajęciach
KP7_WG13 (P7S_WG) wiedzę przedmiotową z zakresu temperamentu i inteligencji umożliwiającą jej aplikację w projektowaniu działań w edukacji przedszkolnej i początkowej; Sposób weryfikacji: kolokwium, aktywność na zajęciach
UMIEJĘTNOŚCI
absolwent potrafi:
KP7_UW6 (P7S_UW) funkcjonalnie posługiwać się pojęciami z zakresu psychologii różnic indywidualnych; Sposób weryfikacji: aktywność na zajęciach
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
absolwent jest gotów do:
KP7_KK4 (P7S_KK) autorefleksji nad dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami merytorycznymi; Sposób weryfikacji: aktywność na zajęciach
Kryteria oceniania
Zaliczenie ustne lub pisemne obejmujące materiał z ćwiczeń i wykładów (ocena pozytywna: co najmniej 51% punktów). Osoby merytorycznie aktywne na zajęciach mogą uzyskać wyższą ocenę niż ocena wynikająca z kolokwium.
Literatura
Strelau, J. (2014). Różnice indywidualne. Historia-determinanty-zastosowania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Strelau, J. (2006). Temperament jako regulator zachowania. Z perspektywy półwiecza badań. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Strelau, J. (2002). Psychologia różnic indywidualnych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Nęcka, E. (2003). Inteligencja. Geneza, struktura, funkcje. Gdańsk: Gdańskie
Wydawnictwo Psychologiczne.
Plomin, R., DeFries, J.C. McClearn, G.E., McGuffin, P. (2001). Genetyka zachowania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Matczak A. (2002). Style poznawcze. W: J. Strelau (red.): Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: Gdańskie
Wydawnictwo Psychologiczne. Tom II, s.761-782.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: