Język angielski 1 410-FS1-1JAN1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
Rok studiów: I ( semestr I )
Wymagania wstępne:
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR
Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 22 godz. zajęć w sali oraz 8 godz. zajęć zdalnych synchronicznych .
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w grupie.
Punkty ECTS: 2
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela ( ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne ): 37,5 godz., punkty ECTS 1,5
samodzielna praca studenta ( przygotowanie do zajęć, zaliczenia ) 12,5 godz., punkty ECTS 0,5
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza, absolwent zna i rozumie:
KA6_WK6 ma wiedzę o zasadach wyszukiwania informacji dotyczących problematyki filozoficznej i moralnej
KA6_WK7 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
Umiejętności, absolwent potrafi:
KA6_UK2 potrafi samodzielnie przygotować krótką i dłuższą pracę pisemną z zakresu wybranej dziedziny filozofii, w szczególności etyki
KA6_UK5 potrafi wykorzystywać różne kanały komunikacji i techniki informacyjne w sprawach zawodowych
KA6_UU3 uczy się pozyskiwania wiedzy z różnych źródeł, w tym elektronicznych
KA6_UU4 rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
Kryteria oceniania
zaliczenie na ocenę
Literatura
Latham - Koening Ch., Oxenden C., Chomacki K., English File, upper - intermediate, OUP, 2020
deChazal E., Rogers L., Oxford EAP, intermediate, OUP 2016.
Pitts L., 1,000 Conversation Questions, ECQ Publishing, 2016.
Pitts L., 500 Grammar Based Conversation Questions, ECQ Publishing, 2017.
Filak M., Radaj S., Sytuacje , Preston Publishing, 2019.
Murphy R., English Grammar in Use, CUP, 2019.
McCarthy M., O'Dell F., English Vocabulary in Use, CUP, 2017.
Outline of U.S. History, Bureau of International Programs, U.S. Department of State, 2011.
Britannica Online Encyclopedia, www.Britannica.com
Stanford Encyclopedia of Philosophy, plato.stanford.edu
Department of Philosophy, Univeristy of Pittsburg,
https://www.philosophy.pitt.edu
Department of Philosophy, New York University
as.nyu.edu/philosophy/undergraduate
Institute of Philosophy and Sociology Polish Academy of Sciences
www.ifispan.pl/en/
Interdyscyplinarne Centrum Etyki Uniwersytetu Jagiellońskiego
www.incet.uj.edu.pl
Czasopisma
Zoom in on America,
The Times, itp.
artykuły ze stron internetowych serwisów informacyjnych oraz wydawców
www.un.org ( UN News) , www.reuters.com ( Reuterrs) , apnews.com ( Associated Press News), www.voanews.com ( Voice of America), www.bbc.co.uk ( BBC News), www.polskieradio.pl/395( Radio Poland), www.oup.com ( Oxford University Press), https://learnenglish.britishcouncil.org/general-english( British Council) itp.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: