Lektury filozoficzne 1 410-FS2-1LEF2
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy.
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki humanistyczne i filozofia.
Rok studiów/semestr - rok I/semestr I
Wymagania wstępne - brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin konwersatorium.
Metody dydaktyczne - konwersatorium, konsultacje.
Punkty ECTS - 2.
Bilans nakładu pracy studenta: udział w konwersatorium - 15 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 10 godz., przygotowanie do zajęć - 25 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 godzin, co odpowiada 1 pkt. ECTS; nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
KA7_WG1 ma pogłębioną znajomość metod filozoficznej interpretacji tekstu;
KA7_WG3 zna i rozumie różne rodzaje argumentacji stosowanej w filozofii, w naukach i w życiu publicznym;
KA7_WG4 zna ogólną terminologię dotyczącą wszystkich podstawowych działów filozofii w języku polskim;
KA7_WG6 ma pogłębioną i szczegółową wiedzę dotyczącą wybranych autorów, szkół i kierunków filozoficznych
Umiejętności:
KA7_UW7 potrafi krytycznie porównywać różne teorie i perspektywy filozoficzne;
KA7_UW8 potrafi wykrywać założenia leżące u podstaw różnych poglądów/stanowisk filozoficznych i moralnych;
KA7_UK3 potrafi rekonstruować i formułować w mowie oraz na piśmie różne stanowiska/tezy filozoficzne;
KA7_UK4 potrafi w sposób uargumentowany bronić w mowie i na piśmie własnego stanowiska filozoficznego i moralnego
Kompetencje:
KA7_KK1 jest krytyczny, otwarty na nowe idee oraz gotów do zmiany poglądów w świetle dostępnych danych i argumentów;
KA7_KO3 rozumie potrzebę zachowania dziedzictwa filozoficznego, uczestniczy w działaniach na jego rzecz oraz wykorzystuje je w rozumieniu wydarzeń społecznych, politycznych i kulturalnych
Kryteria oceniania
Największe znaczenie ma ocena przygotowania i aktywności podczas zajęć. Zaliczenie na podstawie rozmowy zaliczeniowej lub pracy pisemnej.
Literatura
Literatura (lub inne rodzaje tekstów) dobierana jest co roku przez wykładowcę - w zależności od profilu, jaki chce nadać w danym roku prowadzonemu przez siebie konwersatorium.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: