Metody badań społecznych 2 410-KS1-2MBS3
Profil studiów - ogólnoakademicki.
• Rodzaj przedmiotu–obowiązkowy
• Dziedzina i dyscyplina nauki –nauki socjologiczne, socjologia
• Rok studiów/semestr– rok 2 (Ist.) /semestr I
• Wymagania wstępne–brak
• Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć–15 godzin, konwersatorium
• Metody dydaktyczne – dyskusja, wejściówki, burza mózgów, krótkie formy pisemne (flash writing);
• Punkty ECTS – 1
• Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach – 15 godzin, przygotowanie do zajęć- 10 godzin, przygotowanie do zaliczenia- 5 godzin.
• Wskaźniki ilościowe – np. nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godzin, co odpowiada 0,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godzin, co odpowiada 0,5 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG1 - Student(ka) zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię
KA6_UW10 - Student(ka) potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania
KA6_KO1 - Student(ka) jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych
KA6_KO2 - Student(ka) jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. Dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim.
Kryteria oceniania
1. Obecność: zajęcia są obowiązkowe. Student/ka ma prawo do 1 nieobecności. Kolejne nieobecności powinny zostać odpracowane w terminie do dwóch tygodni od powstania nieobecności. Każda obecność to 5 punktów, łącznie 40.
2. Prace własne/grupowe: na 2 zajęciach studenci będą wykonywać prace indywidualne lub grupowe. Prace będą wykonywane podczas zajęć. Każda praca będzie oceniana na maksimum 10 punktów, łącznie:20.
3. Indywidualna praca zaliczeniowa: końcowe zaliczenie przedmiotu odbędzie się w formie zaliczenia ustnego. Za zaliczenie ustne student/ka może uzyskać maksymalnie 40 punktów. Obecność na minimum połowie zajęć jest warunkiem wstępnym dopuszczenia do zaliczenia.
51% punktów uzyskanych przez studenta jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej z danego przedmiotu
Literatura
Literatura podstawowa
Jemielniak, D. (red.), (2012). Badania jakościowe: Podejścia i teorie. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Jemielniak, D. (red.), (2012). Badania jakościowe: Metody i narzędzia. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: