Programowanie 2 410-KS1-2PRO3
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne i humanistyczne/ nauki o poznaniu i komunikacji społecznej, filozofia
Rok studiów / semestr: I / 2
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):
Podstawowa znajomość zagadnień związanych z technologiami informacyjnymi i programowaniem
Laboratorium: 30
Metody dydaktyczne: metody poszukujące tj. problemowa, sytuacyjna, giełda pomysłów, laboratorium
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w laboratorium – 30h
Przygotowanie teoretyczne do zajęć – 5h
Przygotowanie do kolokwium lub realizacja zadania projektowego w domu – 5h
Czas trwania kolokwium - 2h
Konsultacje (nieobowiązkowe) – 5h
Zapoznanie z literaturą - 5h
Wskaźniki ilościowe:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32, 1ECTS
o charakterze praktycznym: 40, 1 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna podstawowe technologie informacyjne wykorzystywane do wspomagania procesów poznawczych i komunikacyjnych - KA6_WG2.
Zna wybrane współczesne języki programowania - KA6_WG4.
Zna logiczną strukturę wiedzy oraz procesów poznawczych i komunikacyjnych - KA6_WK6.
Potrafi posługiwać się technologiami i narzędziami informatycznymi do pozyskania informacji oraz wspomagania procesów poznawczych i komunikacyjnych - KA6_UW7.
Jest gotów do bycia otwartym na nowe tendencje we współczesnej nauce i społeczeństwie oraz zasięgania opinii ekspertów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych - KA6_KK2.
Rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz kompetencji osobistych, w tym etycznych - KA6_KR1.
Rozumie potrzebę współdziałania w grupach oraz przyjmowania w nich różnych ról - KA6_KR2.
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę.
Warunki zaliczenia przedmiotu:
- wykonanie zadań laboratoryjnych (liczba 3 niewykonanych sprawozdań/prac dowmowych kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu);
- uzyskanie co najmniej 51% pkt z kolokwium końcowego;
- ocena może zostać podniesiona o 0.5 oceny ostatecznej z przedmiotu w przypadku dużej aktywności studenta.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Mark Lutz, Python. Wprowadzenie. Helion 2011
2. Thomas H. Cormen, Algorytmy bez tajemnic, Helion 2013
3. Mark Summerfield, Python 3. Kompletne wprowadzenie do programowania. Wydanie II, Helion 2010
Literatura uzupełniająca:
1. Wybrane materiały zawarte na stronie: https://www.python.org
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: