Programowanie w środowiskach graficznych 420-IS1-2PWSG
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: informatyka
Rok studiów / semestr: 2 / 4
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Wykład: 30 , laboratorium 30
Metody dydaktyczne: wykład, laboratorium
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład: 30h
- laboratorium: 30h
Przygotowanie do zajęć:
- wykład 15h
- laboratorium 30h
Zapoznanie z literaturą: 5h
Przygotowanie do kolokwium: 10h
Przygotowanie do egzaminu: 15h
Czas trwania egzaminu: 2h
Udział w konsultacjach: 1h
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: : 63h, 2 ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 75h, 3 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
w sali
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna w stopniu zaawansowanym język C#, ze szczególnym uwzględnieniem stosowania w nim mechanizmów programowania obiektowego. KA6_WG1, KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG11,
Zna podstawowe pojęcia, zagadnienia oraz zasady tworzenia graficznego interfejsu użytkownika (GUI), w szczególności podstawy interfejsu okienkowego, Windows API, Windows Forms, GDI, GDI+, WPF oraz XAML. KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG10, KA6_WG11
Zna wybrane zaawansowane mechanizmy systemu operacyjnego Windows związanych ze środowiskiem graficznym (m.in. schowek, rejestr, pamięć, procesy i wątki, biblioteki DLL, COM, ActiveX, regionalizacja, lokalizacja interfejsu). KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG10, KA6_WG11, KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UW8, KA6_UW15, KA6_UK3
Potrafi tworzyć poprawne aplikacje w paradygmacie obiektowym w C# z uwzględnieniem zaawansowanych mechanizmów obiektowych. KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG11
Potrafi wykorzystać funkcjonalności różnych technik programowania w środowisku graficznym, m.in.: Windows API, biblioteki Windows Forms zawartej w .NET Framework oraz silnika WPF. Potrafi tworzyć graficzny interfejs użytkownika z uwzględnieniem ergonomii oraz analizy potrzeb
potencjalnych użytkowników. KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UW8, KA6_UW15, KA6_UK3
Potrafi stosować w praktyce wybrane zaawansowane mechanizmy systemu operacyjnego Windows związane ze środowiskiem graficznym (m.in. schowek, rejestr, pamięć, procesy i wątki, biblioteki DLL, COM, ActiveX, regionalizacja, lokalizacja interfejsu). KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UW8, KA6_UW15, KA6_UK3
Potrafi przejąć kompetencje programisty interfejsu użytkownika oraz stosować techniki programistyczne umożliwiające i ułatwiające współpracę programistów na różnych poziomach współdziałania. KA6_UU1, KA6_KK1
Kryteria oceniania
Ogólna forma zaliczenia: kolokwium zaliczeniowe
Literatura
Podstawowa:
1. Lars Powers, Mike Snell - Microsoft Visual Studio 2008. Ksiega eksperta. Helion, 2009.
2. Andrew Thoelsen - Jezyk C# i platforma .NET. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.
Uzupełniająca:
3. John Sharp, Jon Jagger - Microsoft Visual C# .NET. Wydawnictwo RM, 2002.
4. Allen Jones - C# Księga przykładów. Promise, 2005.
5. Jose Mojica - C# i ASP.net. Szybki start. Helion, 2004.
6. Joe Mayo - C# 3.0 dla .NET 3.5 Księga eksperta. Helion, 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: