Programowanie kart graficznych 420-IS1-3PKG
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina: Nauki i ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: informatyka.
Rok studiów / semestr: 3 / 5
Bilans nakładu pracy studenta
Udział w zajęciach:
- wykład 15h
- laboratorium 30h
Przygotowanie do zajęć (laboratorium) 5h
Zapoznanie z literaturą 5h
Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe 30h
Przygotowanie do zaliczenia 10h
Udział w konsultacjach 5h
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 50h, 2 ECTS
Nakład pracy własnej studenta: 50h, 2 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Architektura systemów komputerowych
Podstawy programowania strukturalnego
Programowanie zaawansowane
Założenia (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student po ukończonych zajęciach:
1. Zna metody masywnie równoległego programowania procesorów graficznych.
2. Zna języki programowanie procesorów graficznych.
3. Zna metody zrównoleglania programów obliczeniowych
KA6_WG4
4. Zna algorytmy sztucznej inteligencji oparte o równoległe przetwarzanie wielkich ilości danych
KA6_WG11
5. Potrafi zaproponować równoległe implementacje algorytmów obliczeniowych
KA6_UW19
6. Potrafi pracować w zespole przy praktycznej implementacji równoległych algorytmów obliczeniowych i wykorzystać dostępne w literaturze informacje niezbędne do realizacji projektu.
KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_K01, KA6_UK3
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu na podstawie zaliczenia pisemnego i zadania zaliczeniowego.
Kryteria oceny egzaminu:
- znajomość materiału z zakresu wykładu i ćwiczeń.
- znajomość ogólnych zasad programowania kart graficznych i umiejętność zaproponowania algorytmu dla rozwiązania problemu obliczeniowego
Kryteria oceny zadania zaliczeniowego:
- poprawność wyników obliczeń,
- wydajność obliczeń
Literatura
CUDA C Programming Guide. Nvidia Corporation
https://docs.nvidia.com/cuda/cuda-c-programming-guide/
CUDA w przykładach. Wprowadzenie do ogólnego programowania procesorów GPU
Jason Sanders, Edward Kandrot
Wydawnictwo, Helion
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: