Adaptacyjne internetowe systemy multimedialne 420-IS2-1AISM-22
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalnościowe
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka
Rok studiów / semestr: 1 / 2
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Przedmioty wprowadzające: Programowanie w Internecie
Wykład: 15, Laboratorium: 15
Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja, dyskusja, zajęcia laboratoryjne.
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład 15h
- laboratorium 15h
Przygotowanie do zajęć:
- wykład 3 h
- laboratorium 10h
Zapoznanie z literaturą: 10h
Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 15h
Przygotowanie do egzaminu: 5h
Czas trwania egzaminu: 2h
Zadania projektowe realizowane w domu: 15h
Udział w konsultacjach: 11h
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 44h, 1,7 ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 58h, 2,3 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
w sali
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu:
Zna budowę adaptacyjnego systemu multimedialnego - KP7_WG9, KP7_WG10
Wie, na czym polega indywidualizacja kształcenia w systemach informatycznych - KP7_WK1
Potrafi zaprojektować prosty adaptacyjny multimedialny system internetowy - KP7_UW11
Potrafi zaimplementować narzędzie do rozpoznawania stylu uczenia się użytkownika systemu - KP7_UW11
Określa ścieżkę kształcenia właściwą dla rozpoznanego stylu uczenia się i implementuje ją w systemie -KP7_UW15
Implementuje cały prosty system wraz z dydaktycznymi materiałami multimedialnymi niezbędnymi do kształcenia w sposób zindywidualizowany -KP7_UW11, KP7_UW12
Rozwiązuje problemy w sposób twórczy - KP7_UO4
Rozumie potrzebę dokształcania się z wykorzystaniem różnych źródeł wiedzy -KP7_UU2
Uzupełnia systematycznie swoją wiedzę z nowych zagadnień z adaptacyjnych internetowych systemów multimedialnych i narzędzi do ich tworzenia - KP7_UO4, KP7_KR1.
Kryteria oceniania
Weryfikacja:
Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę laboratorium i wykładu.
Zaliczenie wykładu: pisemne w formie testu (pytania otwarte i/lub zamknięte).
Zaliczenie laboratorium: na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz utworzonego systemu.
Literatura
Literatura podstawowa:
Cichosz P., Systemy uczące się, WNT, Warszawa, 2000
Czasopisma internetowe, w szczególności „E-mentor”
Bednarek J., Multimedia w kształceniu
Literatura uzupełniająca:
czasopisma z baz elektronicznych zakupionych przez Bibliotekę UwB – do systematycznego przeglądania
inne źródła internetowe, np. sprawozdania z konferencji, strony projektów itp.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: