Zaawansowane programowanie obiektowe 420-IS2-1ZPO-22
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy
Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze; dyscyplina: informatyka
Rok studiów / semestr: 1 / 1
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Wykład: 15
Laboratorium: 15
Metody dydaktyczne: wykład, laboratorium, projekt
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład 15h
- laboratorium 15h
Przygotowanie do zajęć:
- wykład 5h
- laboratorium 8h
Realizacja projektu: 30h
Przygotowanie do kolokwium: 5h
Przygotowanie do zaliczenia: 10h
Łączna liczba godzin egzaminów oraz zaliczeń i kolokwiów: 4h
Udział w konsultacjach: 12h
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 42h, 1,7 ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 58h, 2,3 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się w ramach realizacji przedmiotu:
zna zasady programowania z użyciem refleksji. KP7_WG10
zna zasady programowania aspektowego. KP7_WG9
sprawnie projektuje i implementuje zaawansowane struktury danych. KP7_UW3, KP7_UW11
stosuje mechanizm refleksji. KP7_UW3, KP7_UW11
praca w grupie. KP7_UO2
Kryteria oceniania
Kolokwium. Zaprojektowanie i implementacja projektu na wybrany temat. Zaliczenie wykładu na ocenę.
Literatura
Literatura podstawowa:
- Prata Stephen, Język C++. Szkoła programowania, Helion, 2022
- Nicolai M. Josuttis, C++ Biblioteka standardowa, Helion 2003
- Joshua Bloch, Java. Efektywne programowanie. Wydanie III, Helion, 2018
- Craig Walls, Spring w akcji, Helion, 2015
- Bruce Eckiel, „Thinking in Java", Helion, 2006
- Herbert Schildt, „Java - kompendium programisty”, Wydawnictwo Helion, 2005
- Russ Miles, "AspectJ Cookbook", O'Reilly Media, Inc., 2004
Literatura uzupełniająca:
- dokumentacja on-line
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: