Film Workshop 430-ERA-2FWS
Przedmiot zaczyna się od teoretycznego wprowadzenia w podejmowaną tematykę. Najpierw studenci zapoznają się z podstawami pracy z kamerą filmową: przesłona, czas naświetlania, ISO, kompozycja ujęcia, nagrywanie dźwięku. Po zapoznaniu studentów z podstawami następuje praca nad scenariuszem oraz oraz etap produkcji i postprodukcji związanej z tworzeniem samodzielnej etiudy filmowej.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
zna podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz dostrzega konieczność zarządzania
zasobami własności intelektualnej - K_W13
zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół
badawczych w zakresie różnych dyscyplin nauk humanistycznych - K_W16
potrafi w pogłębiony, uporządkowany sposób wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem
różnych sposobów i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.) - K_U01
czyta i interpretuje teksty kultury (pisane, audialne i wizualne, multimedialne), umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać
umiejętności badawcze związane z rozwijaniem swoich zdolności i kariery zawodowej - K_U05
zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, umie go samodzielnie poszerzać, rozumie potrzebę ustawicznego
dokształcania się i rozwoju zawodowego, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia się innych osób - K_K01
efektywnie organizuje pracę własną i pracę zespołową oraz potrafi krytycznie ją ocenić i przemodelować - K_K04
Kryteria oceniania
Na końcowe zaliczenie przedmiotu wpływ ma obecność studenta na zajęciach, jego aktywność a także wykonana w grupie etiuda filmowa.
Literatura
1. Steven Ascher, Edward Pincus, The filmmakers handbook. A comprehensive guide for the digital age
2. Robert Edgar, Basic filmmaking. Directing fiction.
3. Neil Landau, Matthew Frederic, 101 things I learned in a filmschool.
4. Btyan Peterson, Understanding photography
5. Brenda Tharo, Jed Manwaring, Extraordinary everyday photography
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: