Mistrzowie kina 430-KS1-1KON18
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów – stacjonarne
Rodzaj przedmiotu –przedmioty do wyboru z obszaru nauk humanistycznych
Rok studiów/sem. I rok /sem. I ( studia pierwszego stopnia)
Wymagania wstępne - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godzin konwersatorium
Metody dydaktyczne – .wykład konwersatoryjny, dyskusja
Punkty ECTS – 3 .
Bilans nakładu pracy studenta
– udział w zajęciach 30 godz.
- przygotowanie do zajęć i pracy pisemnej 25 godz.,
- udział w konsultacjach związanych z zajęciami 20 godz.
Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe
– nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
zdalnie
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student ma podstawową znajomość kina autorskiego w zakresie twórczości wybranych reżyserów, rozumie historyczny charakter kształtowania się procesów kina światowego.
K_W10, K_W12
Umiejętności:
1. Student zauważa i rozumie różnorodne zależności między historią filmu, a procesami kulturowymi, potrafi wyszukiwać, wybierać i korzystać z informacji z wykorzystaniem różnych zasobów.
K_U01, K_U10, K_U16
K_U01, K_U10, K_U16
Kompetencje społeczne
1. Student rozumie potrzebę uzupełniania na bieżąco swoich wiadomości z zakresu kina autorskiego , interesuje się aktualnymi wydarzeniami filmowymi, umie je ocenić i zinterpretować
K_K01, K_K10
Kryteria oceniania
ocenianie ciągłe ( aktywność podczas zajęć), praca pisemna
Literatura
„Film na Świecie” – D.W. Griffith, r. 1982, nr 3 (283)
A. Jackiewicz: Moja historia kina, Warszawa 1988, s. 95-175.
A. Garbicz, J. Klinowski: Kino, wehikuł magiczny, tom I, Kraków 1981, s. 33-35.
A. Garbicz, J. Klinowski: Kino, wehikuł magiczny, tom I, Kraków 1981, s. 116-117
A. Ćwikiel: Metropolis albo z archiwum filmowej ikonografii, (w:) Kino niemieckie w dialogu pokoleń i kultur, pod redakcją A. Gwoździa, Kraków 2004, s. 159-169.
„Film na Świecie” – Kartki z kalendarza profesora Toeplitza, r. 1996, nr 397-398, s. 76-77, 100,101.
S. Kracauer: Od Caligariego do Hitlera, Warszawa 1958, s. 28-34,56-59.
J. Płażewski: Historia filmu francuskiego, Warszawa 1989, s. 87-102.
Orson Welles, Janusz Skwara, Warszawa 1967.
T. Szczepański, Zwierciadło Bergmana, Gdańsk 2002, s.176—189,190-209.
A. Helman, Urok zmierzchu. Filmy Luchina Viscontiego, Gdańsk 2001,s.247-265.
M. Kornatowska, Fellini, Gdańsk Gdańsk 2003,s.147-162.
„Film na Świecie” - Michelangelo Antonioni, 1975, nr 6 (202).
E. Ostrowska: Poza horyzontem zdarzeń. O filmach Michelangelo Antonioniego, (w:) Mistrzowie kina europejskiego, pod redakcją K. Sobotki, Łódź 1996, s. 7-37.
A. Helman: Akira Kurosawa, Warszawa 1970
„Kultura Filmowa” - Akira Kurosawa, r. 1968, nr 7 (119).
P. Włodek, Olivier Stone- Ameryka oskarżona, w: Mistrzowie kina amerykańskiego, pod red. Ł. Plesnara i R. Syski, Kraków 2010.
R. Syska, David Lynch- smutne kino o śmierci, w :Mistrzowie kina amerykańskiego, pod red. Ł. Plesnara i R. Syski, Kraków 2010.
R. Syska, Zachować dystans. Filmowy świat Roberta Altmana, Kraków 2008.
T. Szczepański, Dreyer i von Trier: perwersyjne dziedzictwo [w:] Sacrum w kinie, red. M. Przylipiak i K. Kornacki, Gdańsk 2002.
K. Citko, O tym, jak mężczyzna kocha kobietę: miłość, tkliwość, opiekuńczość a twarde „męskie” emocje — Drżące ciało, Porozmawiaj z nią, [w:]idem, Film w twórczości Pedra Almodovara., Uniwersum emocji, Białystok 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: