Sztuki wizualne w terapii 430-KS1-2KON26
Profil ogólnoakademicki, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 2, semestr 3, 30 godz. konwersatoryjnych, warsztaty indywidualne i grupowe, 3 pkt ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
1. Udział w konwersatoriach, kreatywne działania praktyczne - 30 godz.
2. Udział w konsultacjach – 15 godz.
3. Przygotowanie do zajęć – 15 godz.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 45 godz.
o charakterze praktycznym - 30 godz.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Posiada wiedzę w zakresie podstawowych dyscyplin sztuk wizualnych
2. Jest zorientowany w trendach i metodach stosowania sztuk wizualnych w terapii
3. Zna twórczość głównych przedstawicieli sztuk wizualnych XX i XXI wieku, których ekspresja artystyczna jest skorelowana ze współczesnymi metodami arteterapii - KA6_WK2, KA6_WG4, KA6_WK5
Umiejętności:
1. Dysponuje umiejętnościami zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce arteterapeutycznej
2. Posiada umiejętności przeprowadzania warsztatów twórczych zawierających elementy terapii przez sztuki wizualne
3. Potrafi analizować obszar działań arteterapeutycznych oraz wyciągać wnioski z własnych działań kreatywnych - KA6_UW4, KA6_UW5, KA6_UK3, KA6_UU2
Kompetencje:
1. Jest przekonany o sensie i znaczeniu terapii przez sztuki wizualne i płynących z niej pozytywnych efektów
2. Potrafi analizować obszar współczesnej arteterapii i wyciągać z niego wnioski do własnej pracy twórczej
3. Jest gotowy do samokształcenia i podwyższania kwalifikacji w zakresie terapii przez sztukę oraz jest otwarty na współpracę i konstruktywną polemikę w tym zakresie - KA6_KK2, KA6_KO2, KA6_KR3
Kryteria oceniania
Warsztaty indywidualne i grupowe, pokazy, prezentacje, konsultacje.
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie w ocenie na podstawie warsztatów plastycznych przeprowadzonych według autorskiego konspektu (scenariusza) oraz zaliczenie (bez oceny w stopniu) ćwiczeń warsztatowych realizowanych podczas zajęć.
Dopuszczalne 4 godziny nieobecności studenta na konwersatoriach.
51 % punktów uzyskanych przez studenta za przeprowadzenie autorskiego warsztatu jest niezbędne do zaliczenia przedmiotu.
Literatura
1. Crellin Tubbs Carol, Drake Margaret, Crafts and creative media in therapy, SLACK Incorporated, University of Mississippi 2012
2. Handford Olga, Karolak Wiesław, Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii, WSHE, Łódź 2007
3. Handford Olga, Karolak Wiesław, Mandala w arteterapii, WSHE, Łódź 2008
4. Karolak Wiesław, Rysunek w arteterapii, WSHS, Łódź 2005
5. Karolak Wiesław, MAPPING w twórczym samorozwoju i arteterapii, WSHE, Łódź 2006
6. Siemież Małgorzata, Siemież Tomasz /red./, Arteterapia w edukacji i rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: