Psychologia w badaniach marketingowych 430-KS1-2PBM
Profil studiów ogólnoakademicki
Forma studiów stacjonarne
Rodzaj przedmiotu status przedmiotu – obowiązkowy, Moduł 4, przedmioty specjalnościowe- Reklama i public relations
Dziedzina i dyscyplina nauki Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina - psychologia
Rok studiów/semestr rok drugi, semestr pierwszy
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć
wykład 15 godzin
Metody dydaktyczne wykład
Punkty ECTS 1
Bilans nakładu pracy studenta
Udział w wykładach: 15 godz. Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim: 15 godz. (odpowiada 1pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 20 godz. (odpowiada 0,8 pkt ECTS)
- o charakterze praktycznym – 20h (odpowiada 0,8 pkt ECTS)
W cyklu 2022:
ogólnoakademicki |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student zna klasyczne i współczesne dokonania psychologii w reklamie i marketingu ( KA6_WG2)
2. Student zna główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze (KA6_WK2)
3. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować
i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.) (KA6_UW1)
4. Student potrafi rozpoznać techniki marketingowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem wybranych
metod w celu określenia ich znaczeń i ich oddziaływania społecznego i miejsca w procesach kulturowych (KA6_UW4).
5. Student potrafi komunikować się z wykorzystaniem poznanej terminologii z psychologii marketingu (KA6_UK1)
6. Student jest gotów do wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy
i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego (KA6_KK1)
Kryteria oceniania
zaliczenie pisemne, test, zaliczenie po uzyskaniu 51% poprawnych odpowiedzi
Literatura
Doliński, D. (2007). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP.
Falkowski, A. (2003). Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama. Gdańsk: GWP.
Falkowski, A. , Tyszka, T. (2001). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP
Maison, D., Noga – Bogomilski, A. (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP.
Maison, D. (2010). Jakościowe metody badan marketingowych. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
W cyklu 2022:
Doliński, D. (2007). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: