Zachowania komunikacyjne 430-KS1-2ZKM
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Status przedmiotu – obowiązkowy, Moduł 4 – przedmioty specjalnościowe - M4
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina-nauki o poznaniu i komunikacji społecznej;
Rok studiów/semestr: studia I stopnia / Rok II / semestr I
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin laboratorium
Metody dydaktyczne: ćwiczenia psychologiczne, gry dyskusyjne, dyskusja moderowana, sceny improwizowane.
Punkty ECTS: 2 punkty ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w laboratorium - 30 godz.
przygotowanie do zajęć (czytanie wskazanej literatury) i zaliczenia przedmiotu- 25 godz.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25h (1 pkt. ECTS)
- niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25h (1 pkt. ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza, absolwent:
Student zna i rozumie normy, struktury i instytucje społeczne i drogi wpływania na ludzkie zachowania
KA6_WK1
Umiejętności, absolwent:
Student potrafi komunikować się z wykorzystaniem poznanej terminologii kulturoznawczej
KA6_UK1;
Student potrafi komunikować się z osobami wywodzącymi się z różnych środowisk i tradycji kulturowych
KA6_UK3;
Kompetencje społeczne, absolwent:
Student jest gotowy do wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy
i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego
KA6_KK1;
Student jest gotowy do organizowania pracy własnej i pracy zespołowej,
ma kompetencje do pracy w zespole na rzecz środowiska społecznego oraz działania w sposób przedsiębiorczy
KA6_KO2;
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia przedmiotu: pisemne zaliczenie na ocenę
Warunkiem zaliczenia jest także aktywne uczestnictwo w warsztacie (ocenianie ciągłe)
Dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność
Literatura
Literatura podstawowa:
Kerpen D., Dobre relacje- klucz do sukcesu, Gliwice 2017.
Lindgren P. K., Mów, słuchaj i zrozum, Kraków 2017.
Musiał M., Dobra relacja- skrzynka z narzędziami dla współczesnej rodziny, Kraków 2017.
Żuczkowska Z. A., Dialog zamiast kar, Podkowa Leśna 2015.
McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, GWP Gdańsk 2002
Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Poznań 1998.
Fisher. R., Ury W., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, Warszawa 1990
Chełpa S., Witkowski T., Psychologia konfliktów, Wrocław 2004.
Hogan K., Sztuka porozumienia Twoją drogą na szczyty, Warszawa 2001.
Żurek E., Sztuka wystąpień, Warszawa 2004.
Rosenberg M.B., Porozumienie bez przemocy, Warszawa 2003.
Birkenbihl V.F., Komunikacja werbalna, Wrocław 1997
Walker W., Przygoda z komunikacją, Gdańsk 2001
Walther G. R., Mówisz, masz, Gdańsk 2007
Alberti R., Emmons M., Asertywność, Gdańsk 2003
Literatura uzupełniająca:
Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, Warszawa 1986
Tannen D., Ty nic nie rozumiesz, Warszawa 1994
Wills–Brandon C., Jak mówić nie i budować udane związki, Gdańsk 2003
Evans P., Toksyczne słowa, Warszawa 1992
Bowkett S., Wyobraź sobie, że - ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie, Warszawa 2000
Rebel G., Naturalna mowa ciała, Wrocław 1999
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: