Objazd naukowy 3 430-KS1-3ONK3
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy, Grupa Zajęć 7 Zajęcia terenowe
Rok studiów/semestr: III rok/semestr VI (studia pierwszego stopnia)
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin zajęć terenowych.
Metody dydaktyczne: praktyczna - wyjazd na objazd naukowy
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta
Rodzaje aktywności:
– udział w zajęciach terenowych – 15 godzin;
– przygotowanie do zajęć terenowych – 5 godzin;
– konsultacje – 5 godzin;
Razem 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studentki/studenta związany z zajęciami:
– wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
– o charakterze praktycznym – 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Wiedza. Student zna (KA6_WK5):
- zasady działania instytucji kultury oraz orientuje się we współczesnym życiu kulturalnym
2. Umiejętności. Student potrafi (KA6_UW4, KA6_UK1, KA6_UK2, KA6_UK3, KA6_UO2, KA6_UU3):
- rozpoznać różne wytwory kultury oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem wybranych metod w celu określenia ich znaczeń i ich oddziaływania społecznego i miejsca w procesach kulturowych
- komunikować się z wykorzystaniem poznanej terminologii kulturoznawczej
- formułować opinie krytyczne o wytworach kultury na podstawie wiedzy naukowej i własnego doświadczenia
- komunikować się z osobami wywodzącymi się z różnych środowisk i tradycji kulturowych
- przygotować się do dyskusji, sporządzić listę kwestii spornych oraz dyskutować używając terminologii kulturoznawczej
- samodzielnie doskonalić umiejętności tworzenia prostych diagnoz zjawisk kulturowych
3. Kompetencje społeczne. Student jest gotów do (KA6_KK2, KA6_KK3, KA6_KO1, KA6_KO3, KA6_KR1, KA6_KR3):
- twórczej analizy nowych sytuacji i związanych z nimi problemów poznawczych i praktycznych
- podjęcia odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu
- przyjmowania nowych idei i poglądów
- podjęcia odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu
- postępowania zgodnie z etyką badacza kultury w realizowanej przez siebie pracy zawodowej
- przestrzegania zasad etycznych związanych z odpowiedzialnością za podejmowane działania o charakterze tworzenia, upowszechniania i oceny wytworów i tekstów kultury
Sposoby weryfikacji efektów: ocena aktywności w trakcie zajęć, przeprowadzenie dyskusji w trakcje zajęć
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia: praktyczna - wyjazd na objazd naukowy
(jeżeli wyjazd nie będzie możliwy w zależności od obowiązujących regulacji - wykonanie projektu na zaliczenie (fotoeseju, wideoeseju) i jego prezentacja na zajęciach)
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena aktywności w trakcie zajęć
Zasady zaliczania nieobecności: ustna w trakcie konsultacji
Liczba godzin nieobecności kwalifikujących do niezaliczenia przedmiotu: 8
Niezbędne czynności, które student ma za zadanie wykonać , aby uzyskać pozytywną ocenę z przedmiotu, to:
- wyjazd na objazd naukowy zorganizowany przez prowadzącego przedmiot (w przypadku usprawiedliwionej nieobecności na wyjeździe: wykonanie projektu na zaliczenie (fotoeseju, wideoeseju) po odbyciu własnego objazdu naukowego, zgodnego z tematyką przedmiotu.
Literatura
Literatura podstawowa:
Kilka słów o ziołach - Kultura i natura - łąka jako antidotum
https://www.youtube.com/watch?v=KfsF719rqos (dostęp: 27.02.2021r.)
Duma, T. (2015). Natura miarą sensu kultury, Zeszyty Naukowe KUL, 57, nr 1, s. 35-49.
https://czasopisma.kul.pl/znkul/article/download/11443/9801 (dostęp: 27.02.2021r.)
Macnaghten, P., Urry, J. (2005). Alternatywne przyrody. Nowe myślenie o przyrodzie i społeczeństwie, Warszawa: Wydawnictwo Scholar.
Literatura uzupełniająca:
Kępkowicz, A. (2010). Sztuka w przestrzeni parku jako wielowątkowe zjawisko w kontekście natura – kultura, Przestrzeń i Forma, nr 10, s. 57-70. https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.baztech-article-BPS1-0042-0059# (dostęp: 27.02.2021r.)
Konczal, A. A. (2017). Antropologia lasu. Leśnicy a percepcja i kształtowanie wizerunków przyrody w Polsce. Rozprawa doktorska. https://repozytorium.amu.edu.pl/handle/10593/17940 (dostęp: 27.02.2021r.)
Kotowa, B. (2016). Natura czy kultura?, Chowanna, 2, s. 17-28.
http://bazhum.muzhp.pl/media/files/Chowanna/Chowanna-r2016-t2/Chowanna-r2016-t2-s17-28/Chowanna-r2016-t2-s17-28.pdf (dostęp: 27.02.2021r.)
Literatura zostanie przedstawiona na zajęciach wstępnych - omówieniu założeń i realizacji przedmiotu.
Literatura będzie szczegółowo omawiana na zajęciach jeżeli wyjazd nie będzie możliwy w zależności od obowiązujących regulacji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: