Zarządzanie i marketing w instytucjach kultury 430-KS1-3ZMK
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Nauczanie stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy (Moduł 3: przedmioty kulturoznawcze)
Dziedzina i dyscyplina nauki. Dziedzina: Nauki humanistyczne, Dyscyplina: Nauki o kulturze i religii
Rok studiów/semestr: III rok I stopnia / II
Wymagania wstępne: Brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godz. ćwiczeń
Metody dydaktyczne: Dyskusja, prezentacja, wypowiedź pisemna
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta: 60 godz. obejmuje:
Udział w zajęciach – 30 godz.
Konsultacje, zaliczenia – 5 godz.
Praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, do zaliczeń i egzaminów, zadania praktyczne, studiowanie literatury przedmiotu) – 25 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 35 godz., 1,4 ECTS
o charakterze praktycznym: 25 godz., 1 ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów: Ogólnoakademicki |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
- normy konstytuujące i regulujące struktury i instytucje społeczne oraz źródła tych norm, ich naturę, zmiany i drogi wpływania na ludzkie zachowania - KA6_WK1,
- zasady działania instytucji kultury oraz orientuje się we współczesnym życiu kulturalnym - KA6_WK5.
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.) - KA6_UW1,
- samodzielnie doskonalić umiejętności tworzenia prostych diagnoz zjawisk kulturowych - KA6_UU3.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
- wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego - KA6_KK1,
- organizowania pracy własnej i pracy zespołowej, ma kompetencje do pracy w zespole na rzecz środowiska społecznego oraz działania w sposób przedsiębiorczy - KA6_KO2,
- podjęcia odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy - KA6_KO3,
- postępowania zgodnie z etyką badacza kultury w realizowanej przez siebie pracy zawodowej - KA6_KR1
Kryteria oceniania
Na zaliczenie przedmiotu i ocenę końcową składać się będzie: obecność na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność), aktywność oraz wykonanie minimum trzech zadań indywidualnych.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Ustawy:
1. Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, z późniejszymi zmianami
2. Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Książki:
1. Artur Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać i kupować. Copywriting & Webwriting, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2018
2. Gary Armstrong, Philip Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa 2016
3. Anna Pluszyńska, Agnieszka Konior, Łukasz Gaweł (red.), Zarządzanie w kulturze. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2020
4. Martyna Śliwa (red.), Strategie dla kultury. Kultura dla rozwoju. Zarządzanie strategiczne instytucją kultury, Małopolski Instytut Kultury, Kraków 2011
5. Paweł Tkaczyk, Narratologia.Umiejętność opowiadania historii tkwi w Tobie od zawsze. Opanuj ją i rozwiń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022
Literatura uzupełniająca:
Ustawy:
1. Ustawa z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach, z późniejszymi zmianami
2. Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r., o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, z późniejszymi zmianami
3. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, z późniejszymi zmianami
Książki:
1. Sławomir Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, Narodowe centrum Kultury, Warszawa 2015
2. Ricky W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004
3. Dorota Ilczuk, Ekonomika kultury, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015
4. Paweł Kamiński, Samorządowa instytucja kultury. Instrukcja obsługi, Wydawnictwo Ridero, 2021
5. Wioletta Krawiec, Zarządzanie wartością dla klienta a marketing doświadczeń w instytucjach kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021
6. Agata Podczaska, Kamila Kujawska-Krakowiak (red.), Sponsoring kultury i sztuki w praktyce, Fundacja Commitment to Europe, Warszawa 2007
7. Krystyna Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2009
8. Łukasz Wróblewski (red.), Zarządzanie w instytucjach kultury, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2014
9. Vademecum dyrektora instytucji kultury (opracowanie zbiorowe), Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2020
W cyklu 2022:
Literatura obowiązkowa: Ustawy: Książki: 1. Artur Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać i kupować. Copywriting & Webwriting, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2018 Literatura uzupełniająca: Ustawy: 1. Ustawa z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach, z późniejszymi zmianami Książki: 1. Sławomir Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, Narodowe centrum Kultury, Warszawa 2015 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: