Metody badań terenowych i rynku kultury 430-KS2-1MBT
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy (MODUŁ 3 Przedmioty antropologiczno – metodologiczne)
Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauki: Nauki humanistyczne, Dyscyplina: Kulturoznawstwo
Rok studiów/semestr: 1 rok 2 stopnia / 2 semestr
Wymagania wstępne: Brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin ćwiczeń
Metody dydaktyczne: ćwiczenia w grupach, dyskusja
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta: 50 godzin obejmuje:
Udział w zajęciach – 15 godz., udział w konsultacjach 10 godz.
Praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, do projektu zaliczeniowego i zaliczenia) - 25 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25 godz. - 1 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
KA7_WK2 absolwent wie w stopniu pogłębionym o kierunkach i tendencjach przeobrażeń we współczesnej kulturze, ma wiedzę o zależnościach między nimi
KA7_WK5 absolwent wie o zasadach działania instytucji kultury i ma dobrą orientację we współczesnym życiu kulturalnym
Umiejętności:
KA7_UW1 absolwent umie w pogłębiony, innowacyjny sposób wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych metod i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.)
KA7_UW2 absolwent umie wykorzystać pogłębione umiejętności badawcze związane z formułowaniem i analizą problemów badawczych, doborem metod i narzędzi, opracowaniem i prezentacją wyników pracy
KA7_UU1 absolwent umie samodzielnie zdobywać wiedzę i umiejętności badawcze, rozumieć i doceniać potrzebę ustawicznego kształcenia się oraz ukierunkowywać innych w tym zakresie
Kompetencje społeczne:
KA7_KK1 absolwent jest gotowy do krytycznej analizy posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, ich samodzielnego poszerzania, ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego, a także do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Kryteria oceniania
Ocena uzależniona jest od liczby punktów zdobywanych za poszczególne rodzaje aktywności:
1) Kolokwium 0-22 p. (warunkiem zaliczenia jest zdobycie przynajmniej 11 p. z kolokwium) (weryfikacja efektów: KA7_WK2, KA7_WK5, KA7_UW2)
2) Referat 0-4 p. (weryfikacja efektów: KA7_WK5, KA7_UW1, KA7_UW2, KA7_UU1, KA7_KK1)
3) Aktywność na zajęciach 0-4 p. (weryfikacja efektów: KA7_WK2, KA7_WK5, KA7_UW1, KA7_UW2, KA7_KK1)
Skala ocen:
0-15,99 p. - ndst
16-18,99 - dst
19-21,99 - dst+
22-24,99 - db
25-27,99 - db+
28-30 - bdb
Literatura
Literatura podstawowa:
• T. Adamski i in., Diagnoza kapitału kulturowego instytucji biorących udział w programie BMK - perspektywa wojewódzka, Białystok 2021.
• E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.
• A. Celiński, M. Białous, DNA miasta Białystok: Diagnoza stanu miejskiej polityki kulturalnej 2017, Białystok 2018.
• M. Białous, Dysproporcje wskaźników kultury w województwie podlaskim, Białystok 2020.
• M. Białous i in., Diagnoza stanu kultury w województwie podlaskim, Białystok 2019.
• D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007.
Literatura uzupełniająca:
• A. Bachórz i in., Punkty styczne: między kulturą a praktyką (nie)uczestnictwa, Gdańsk 2014.
• Raport z raportu o raportach o stanie kultury, Warszawa 2015.
• M. Skowrońska i in., Spacer po utartych ścieżkach. O spotkaniach białostoczan z kulturą, Białystok 2014.
W cyklu 2022:
• T. Adamski i in., Diagnoza kapitału kulturowego instytucji biorących udział w programie BMK - perspektywa wojewódzka, Białystok 2021. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: