Public relations w mediach cyfrowych 430-KS2-1PRC
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy, GRUPA ZAJĘĆ_7b: Przedmioty specjalizacyjne - komunikowanie w mediach cyfrowych
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina: nauki o kulturze i religii
Rok studiów/semestr: 1 rok II stopnia/semestr II
Wymagana wstępne znajomość podstawowych pojęć związanych z Social Mediami
Liczba godzin dydaktycznych: 15 godzin konwersatorium
Metody dydaktyczne: aktywność podczas zajęć, konwersatorium
Punkty ECTS - 2
Bilans nakładu pracy studenta
Rodzaje aktywności:
- udział w zajęciach - 15 godzin
- przygotowanie case study: 35 h
Razem 50 h
Odpowiada 2 pkt ECTS
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studentki/studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 15 h = 0,6 pkt ECTS
- o charakterze praktycznym - 35 h = 1,4 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent wie: KA7_WG4
Absolwent zna i rozumie w sposób uporządkowany i pogłębiony główne kierunki nauk o kulturze i religii:
1. antropologia kultury
2. teorie kultury i teorie poszczególnych dyscyplin sztuki
3. historia kultury i historia poszczególnych dyscyplin sztuki
4. estetyka, filozofia kultury
5. nauki o języku i literaturze
6. nauki o komunikacji społecznej i mediach
7. religioznawstwo
Studenci poza wiedzą ogólną na temat komunikowania społecznego dysponują także wiedzą specjalistyczną o zadaniach i formach prowadzenia działalności Public Relations dla przedsiębiorstwa czy instytucji, pozwalającą im podjąć pracę komunikatora w każdej instytucji.
Absolwent umie:
KA7_UK5
Student potrafi przygotować wystąpienia ustne i prezentacje multimedialne lub przeprowadzić debatę w języku polskim lub języku obcym, z wykorzystaniem różnych samodzielnie dobranych ujęć teoretycznych i różnych źródeł.
KA7_UK2
Student potrafi przygotować się do dyskusji i przeprowadzić ją, posiadając pogłębioną umiejętność merytorycznego argumentowania,
z wykorzystaniem własnych poglądów i odniesieniem ich do poglądów różnych autorów.
KA7_UW1
Student potrafi w pogłębiony, innowacyjny sposób wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych metod i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.)
KA7_UW2
Student potrafi wykorzystać pogłębione umiejętności badawcze związane
z formułowaniem i analizą problemów badawczych, doborem metod i narzędzi, opracowaniem i prezentacją wyników pracy.
Absolwent jest gotów: KA7_KO2
Student jest gotów do:
- otwartości na nowe idee i poglądy, gotowości
- do podejmowania polemiki oraz zmiany opinii w świetle dostępnych danych i - argumentów w celu inspirowania działań na rzecz interesu publicznego
KA7_KO3
Student jest gotów do organizowania pracy własnej i pracy zespołowej oraz jej krytycznej oceny i przemodelowania w sposób przedsiębiorczy.
Kryteria oceniania
Aktywność podczas zajęć jak i wiedza oceniane są według skali punktowej.
Skala ocen końcowych:
45 – 60 pkt. = dst
61 – 70 pkt. = dst+
71 – 80 pkt. = db
81 – 90 pkt. = db+
91- 100 pkt. = bdb
Aby otrzymać np. ocenę bdb student powinien wykazać się aktywnością na zajęciach (max. 20 pkt.) i przygotować case studies (max. 75 pkt.), łącznie otrzymując minimum 91 pkt.
Literatura
Literatura podstawowa:
Krystyna Wójcik – „Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem”,
● Marcin Żukowski „Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki”,
● M. Scott, "Marketing i PR w czasie rzeczywistym",
● Joanna Wrycza – Bekier – „Fast Text. Jak napisać, krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę”,
● Tomek Tomczyk - „Bloger - poradnik dla blogerów”,
● Artur Jablonski.com – blog o marketingu internetowym,
● Anna Miotk - „Badania w Public Relations”.
Literatura uzupełniająca:
● Portal poświęcony kampaniom społecznym www.kampaniespoleczne.pl,
● Portal poświęcony mediom społecznościowym www.socialpress.pl,
● Portal poświęcony mediom, reklamie, internecie i PR www.wirtualnemedia.pl,
● Mario Vargas Llosa „Burzliwe czasy”.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: