Reklama w mediach cyfrowych 430-KS2-1RMC
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy, GRUPA ZAJĘĆ_7b: Przedmioty specjalizacyjne - komunikowanie w mediach cyfrowych
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina: nauki o kulturze i religii
Rok studiów/semestr: 1 rok II stopnia/semestr II
Wymagana wstępne znajomość podstawowych pojęć związanych z Social Mediami
Liczba godzin dydaktycznych: 15 godzin konwersatorium
Metody dydaktyczne: prezentacja zasadniczych treści; ocena opracowań przygotowanych przez studentów.
Zaliczenie zajęć: Przeanalizowanie komunikacji wybranej marki w mediach społecznościowych - przesłanie prezentacji w formie ppt. w terminie wyznaczonym przez prowadzącego, zgodnie z informacją od prowadzącego zajęcia.
Punkty ECTS - 2
Bilans nakładu pracy studenta
Rodzaje aktywności:
- udział w zajęciach - 15 godzin
- przygotowanie do zajęć - 7 godzin
- przygotowanie prezentacji - 25 godzin,
- udział w konsultacjach - 3 godzin,
Razem 50 h
Odpowiada 2 pkt ECTS
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studentki/studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 15 + 3 = 18 h = 0,72 pkt ECTS
- o charakterze praktycznym - 7 + 25 = 32 h = 1,28 ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Ogólnie: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2022: zdalnie |
Efekty kształcenia
Wiedza: KA_7WG1, KA_7WG2, KA7_WK2, KA7_WK3
Absolwent zna:
1. Podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji w mediach cyfrowych.
2. Specyfikę i różnorodność mediów społecznościowych.
3. Sposoby tworzenia angażującego contentu.
Umiejętności: KA7_UW3, KA7_UK1, KA7_UK2, KA7_UU2
Absolwent umie:
1. Przeanalizować działania marki w kanałach społecznościowych.
2. Praktycznie zarządzać profilami marki w social mediach, tworzyć plan komunikacji.
3. Zaplanować częściowo strategię marki w mediach społecznościowych.
4. Poprawnie kierować obsługą klienta w mediach społecznościowych.
Kompetencje społeczne i personalne: KA7_KK2, KA7_KO2, KA7_KO4, KA7_KR1, KA7_KR2
Absolwent:
1. umie skutecznie się komunikować,
2. potrafi współdziałać z innymi aby osiągnąć cel,
3. umie krytycznie ocenić siebie i swoje działania,
4. posiada empatyczne podejście do innych,
Kryteria oceniania
1) Obecność - każdy ze studentów może mieć jedną nieobecność. Większa liczba nieobecności wymaga zaliczenia - prośba o kontakt indywidualny celem ustalenia sposobu zaliczenia nieobecności, max. do 31.05.2023. Każda z dodatkowych nieobecności obniża ocenę końcową o 0,5 oceny.
----
zajęcia prowadzone w trybie zdalnym:
obecność na zajęciach prowadzona w trybie zdalnym weryfikowana na podstawie listy osób, które włączyły się w ustalonym wcześniej terminie zajęć (przekazanym poprzez USOSmail studentom)
2) aby zaliczyć przedmiot należy wykonać pracę we własnym zakresie:
W ramach zaliczenia zajęć "Reklama w mediach cyfrowych" proszę o przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji. Prace przygotowywane są indywidualnie, nie ma możliwości przygotowania prac zespołowo.
Każdy ze studentów w formie prezentacji tworzy analizę jednej kampanii wybranej marki w mediach społecznościowych.
Przedstawienie analizy w formie prezentacji ppt. (Power Point)
W analizie należy uwzględnić poniższych 5 obszarów , które będą podlegać punktacji (każdy z nich punktowany od 0 do 2 pkt.) :
- wprowadzenie nt. kampanii i informacje nt. kanałów w których obecna jest marka,
- mocne i słabe strony prowadzonej kampanii,
- wnioski i rekomendacje dla tej kampanii marki (jakie rekomendacje moglibyście przekazać osobom odpowiedzialnym za jej komunikację? co powinni zmienić? co poprawić? na co położyć nacisk? z czego zrezygnować?).
Należy zadbać o aspekty wizualny prezentacji, czytelność i estetykę wykonania.
Termin odesłania pracy do 31.05.2023 do godz. 12:00 - nie ma możliwości przesunięcia tego terminu.
Punkty przyznane za zaliczenie pracy będą zamieniane na oceny końcowe, zgodnie z poniższą punktacją:
10 - 9 pkt. bardzo dobry
8 - 6 pkt. dobry
5 pkt. dostateczny
prace, które otrzymają poniżej 5 pkt. nie otrzymują zaliczenia.
Literatura
Podstawowe informacje dotyczące wiodących kanałów w mediach cyfrowych (mediach społecznościowych):
„Model Story Brand”, autor: Donald Miller, przełożyła: Monika Malcherek, Wydawnictwo: mt Biznes, Warszawa 2018
"Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty", Anna Miotk, Wydawnictwo: Onepress, Gliwice 2017
Facebook Business:
moduł: “Marketing na Facebooku. Cele marketingowe”, https://www.facebook.com/business/goals
moduł “Marketing na Facebooku. Strony”, https://www.facebook.com/business/products/pages
Instagram Business: moduł: “Pierwsze kroki” https://business.instagram.com/getting-started/
moduł: “Reklama” https://business.instagram.com/advertising/
moduł: “Przykłady sukcesu” https://business.instagram.com/success/
Dodatkowo zachęcam do skorzystania z bezpłatnego certyfikowanego programu szkoleniowego w zakresie marketingu na Facebooku i Instagramie: Facebook Blueprint. Więcej informacji pod adresem: https://www.facebook.com/blueprint
W cyklu 2022:
Podstawowe informacje dotyczące wiodących kanałów w mediach cyfrowych (mediach społecznościowych): "Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty", Anna Miotk, Wydawnictwo: Onepress, Gliwice 2017 Facebook Business: Instagram Business: moduł: “Pierwsze kroki” https://business.instagram.com/getting-started/ Dodatkowo zachęcam do skorzystania z bezpłatnego certyfikowanego programu szkoleniowego w zakresie marketingu na Facebooku i Instagramie: Facebook Blueprint. Więcej informacji pod adresem: https://www.facebook.com/blueprint |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: