Kulturowe związki transgraniczne 430-KS2-2KZT
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu: Przedmiot specjalizacyjny
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki o kulturze i religii
Rok studiów/semestr: 2L stac. studia II stopnia kulturoznawstwo, semestr zimowy 2 stopień
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin lab.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji wizualnych, dyskusja, warsztat.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w laboratorium - 15 godzin
przygotowanie do zajęć - 25 godzin
konsultacje - 15 godzin
Razem 55 godzin co odpowiada 2 punktom ECTS
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta/studentki związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 40 godzin - 1,6 punkta ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
– wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 35 godziny - 1,4 punkt ECTS
– o charakterze samodzielnym – 30 godzin - 1,2 punktu ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
KA7_WK2 student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym – kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze, ma wiedzę
o zależnościach między nimi
KA7_UW3 student potrafi rozpoznać różne wytwory kultury oraz przeprowadzić ich krytyczną i twórczą analizę i interpretację z wykorzystaniem samodzielnie dobranych metod i technik w celu określenia ich znaczenia oraz ich oddziaływania społecznego i miejsca w procesach kulturowych
KA7_KK2 student jest gotów do przyjęcia postawy aksjologicznej, związanej z krytyczną oceną wytworów kultury w celu rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach, aktywność samodzielna prezentacja konkretnych przykładów działalności o charakterze transgranicznym. W przypadku nauki zdalnej zajęcia prowadzone będą na platformie MS TEAMS.
Literatura
2. J. Nikitorowicz, Pogranicze, tożsamość, edukacja międzykulturowa
1.1 Istota Pogranicza – str. 11-15
1.2 Pogranicze – szansa czy zagrożenie – str. 15-19
2.5 Proces kształtowania tożsamości na pograniczu kultur - str. 90-96
2.6 Zróżnicowanie kulturowe wschodniej Polski a dylemat tożsamości człowieka pogranicza - str. 96 – 103
3. Wybrane aspekty współpracy transgranicznej polskich samorządów w kontekście przemian prawa UE
Wojciech Wytrążek, Współpraca transgraniczna w dziedzinie kultury 155 -169
H. Dumała Transgraniczna współpraca kulturalna Polski 109-121
4. 1.2 Priorytety dyplomacji obywatelskiej i samorządowej w polityce zagranicznej na poziomie kraju i województwa podlaskiego str18-23
1.3 Główne podmioty współpracy transgranicznej w województwie podlaskim str 23-32
(w:) Samorządowa i obywatelska współpraca transgraniczna w województwie podlaskim.
5. Samorządowa i obywatelska współpraca transgraniczna w województwie podlaskim.
Strategia współpracy transgranicznej – ogólne bariery - str. 47 -55
Niech każdy omówi bariery związane z (Białorusią, Litwą, Ukraina, Rosją)
Księga dobrych praktyk - str. 147 do 149
Wnioski i rekomendacje – str. 150 -154
W cyklu 2022:
2. J. Nikitorowicz, Pogranicze, tożsamość, edukacja międzykulturowa 3. Wybrane aspekty współpracy transgranicznej polskich samorządów w kontekście przemian prawa UE 4. a) Diagnoza strategiczna województwa Podlaskiego str 5 – 32 (przeglądamy wykresy zamieszczone w tekście i podsumowania na końcu każdego rozdziału w tabelach na zielono (czerwono) 5. Samorządowa i obywatelska współpraca transgraniczna w województwie podlaskim. Strategia współpracy transgranicznej – ogólne bariery - str. 47 -55 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: