Język angielski 440-SS1-1JAN1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
Rok studiów: I
Wymagania wstępne: Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR
Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 60 godzin, w tym 54 godz. zajęć w sali oraz 6 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych
Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, metoda heurystyczna, metoda problemowa, dyskusja moderowana (w ramach ćwiczeń, również w ramach konsultacji), praca w zespole.
Punkty ECTS: 3
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
- wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne) : 62,5 godz., punkty ECTS 2,45
- samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, zajęcia zdalne asynchroniczne): 12,5 godz. punkty ECTS 0,55
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu lektoratu student:
KP6_UK4 - posługuje się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego
KP6_WG1-zna i rozumie definicje najważniejszych terminów
socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy
podejmowane przez socjologię
KP6_UK2- potrafi przygotować ustną wypowiedź na zadany temat
związany ze studiowaną problematyką z wykorzystaniem źródeł
socjologicznych
KP6_UO2- potrafi przygotować prezentację multimedialną
KP6_UU1- potrafi w pracach pisemnych korzystać z różnych źródeł. potrafi
rozpoznać różne typy źródeł, potrafi korzystać ze źródeł internetowych
KP6_KR4- jest świadomy złożoności i wieloaspektowości życia
społecznego oraz wrażliwy na zjawisko relatywizmu
kulturowego
Kryteria oceniania
Studenci otrzymują zaliczenie na ocenę po II semestrze nauki.
Warunki zaliczenia przedmiotu:
Ocena zaliczeniowa jest średnią ocen uzyskanych w trakcie semestru zimowego i letniego): za testy, prace pisemne, prezentacje, prace domowe, aktywność na zajęciach.
- zaliczenie na min. 51% wszystkich kartkówek leksykalnych,
- napisanie testu umiejętnościowego,
- napisanie prac pisemnych,
- aktywność w czasie zajęć warsztatowych oraz projektów grupowych,
- regularne uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze)
Literatura
https://www.espressoenglish.net/formal-semi-formal-and-informal-english/
https://www.ted.com/talks/jay_walker_the_world_s_english_mania
https://www.youtube.com/watch?v=-WLHr1_EVtQ
https://www.youtube.com/watch?v=Ge7c7otG2mk&list=PLIyqsIqHPBA9wiMmmLJ20forHqVpkd8FS&index=28
http://ed.ted.com/lessons/how-speaking-multiple-languages-benefits-the-brain-mia-nacamulli
https://webgate.ec.europa.eu/sr/speech/multilingualism-1
https://www.youtube.com/watch?v=54gzmxlPbsA
https://www.youtube.com/watch?v=eP1JxqHFC5c
https://en.islcollective.com/video-lessons/hard-skills-vs-soft-skills
https://www.settlementatwork.org/lincdocs/linc5-7/look.for.job/linc5-6
https://www.youtube.com/watch?v=HyCQDIwHlXY
https://www.ted.com/
https://ed.ted.com/
http://study.com/
https://www.linguahouse.com/
Blundell, J, 2016. Cambridge IGCSE® Sociology Coursebook, Cambridge University Press
crash course sociology: https://www.youtube.com/watch?v=ylXVn-wh9eQ&list=PL8dPuuaLjXtMJ-AfB_7J1538YKWkZAnGA
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Socjologia, http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Sociology
http://cec.vcn.bc.ca/cmp/modules/index.htm
http://www.onestopenglish.com/
http://www.englishclub.com
https://eslbrains.com/about-us/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: